Przejdź do treści

Niepubliczna Placówka Kształcenia Ustawicznego Nr 43205-53
PODMIOT BAZY USŁUG ROZWOJOWYCH (BUR)

Zasady realizacji form pomocy określonych w ustawie o rynku pracy i służbach zatrudnienia z uwzględnieniem konsultowanych projektów rozporządzeń do ustawy

Wszystkie informacje:

Program szkolenia

1. Najważniejsze rozwiązania i zmiany w działaniach publicznych służb zatrudnienia wprowadzone w ustawie o rynku pracy i służbach zatrudnienia:
a) objęcie pomocą osób nieaktywnych zawodowo, rolników, osób młodych, seniorów, osób z
niepełnosprawnościami,
b) zwiększenie efektywności urzędów pracy i trwałości zatrudnienia,
c) zwiększenie mobilności osób szukających pracy oraz skrócenie czasu poszukiwania
zatrudnienia,
d) lepsza pomoc (dzięki pierwszeństwu w skierowaniu do form pomocy określonych
w ustawie) rodzinom, osobom powracającym na rynek pracy po urodzeniu dziecka, osobom
opiekującym się osobami zależnymi (dzieci, starsi rodzice, chorzy itp.),
e) unowocześnienie i zautomatyzowanie usług urzędów pracy.

2. Regulacje prawne i organizacyjne świadczenia pomocy indywidulanym klientom PUP wprowadzone w ustawie:
a) przepisy ogólne w zakresie realizacji form pomocy: pierwszeństwo w skierowaniu, informacja o
prawach i obowiązkach, konsekwencje przerwania realizacji form pomocy,
b) charakterystyka form pomocy służących rozwojowi umiejętności i podnoszeniu kwalifikacji
zawodowych (szkolenia, potwierdzenie nabycia wiedzy i umiejętności zawodowych, staż, staż plus,
pożyczka edukacyjna, bon na kształcenie ustawiczne),
c) charakterystyka realizacji zatrudnienia subsydiowanego – prac interwencyjnych, robót publicznych, dofinansowania wynagrodzenia za zatrudnienie bezrobotnego pow. 50 roku życia lub poszukującego pracy pow. 60 lat w przypadku kobiety lub 65 lat w przypadku mężczyzny),
d) charakterystyka form pomocy służących wspieraniu przedsiębiorczości i tworzeniu nowych
stanowisk pracy – jednorazowe środki na podjęcie działalności gospodarczej, na założenie lub
przystąpienie do spółdzielni socjalnej, refundacji kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy, pożyczki na podjęcie działalności gospodarczej i usługi doradcze i szkoleniowe dla osób, którym udzielono pożyczki.

3. Projektowane przepisy wykonawcze (rozporządzenia) do ustawy o rynku pracy i służbach zatrudnienia.

4. Szczegółowe omówienie zasad organizacji staży i staży plus:
a) podmioty uprawnione do organizacji staży,
b) zasady rozpatrzenia wniosku, sposób poinformowania wnioskodawcy o jego rozpatrzeniu,
c) zasady zawierania umowy trójstronnej- obligatoryjne i fakultatywne zapisy umowy o organizowanie staży, obowiązki starosty, organizatora stażu i stażysty, warunki rozwiązania umowy o organizowanie stażu,
d) realizacja świadczeń związanych z odbywaniem stażu,
e) monitoring i kontrola realizacji umowy o odbywanie stażu- kto powinien jej dokonywać.

5. Szczegółowa charakterystyka instrumentów związanych z refundowaniem części kosztów zatrudnienia skierowanych bezrobotnych – prac interwencyjnych, robót publicznych i dofinansowania wynagrodzenia z uwzględnieniem następujących zagadnień:
a) podmioty uprawnione do uzyskania wsparcia, właściwość miejscowa organów, przedmiot i
wysokość refundacji,
b) wnioski o zawarcie umowy- dopuszczalny okres refundacji, tryb rozpatrywania wniosków, kryteria oceny formalnej i merytorycznej,
c) ograniczenia w kierowaniu bezrobotnych na w/w formy wsparcia,
d) umowy – elementy (obligatoryjne i fakultatywne) umów zawieranych z wnioskodawcami,
dopuszczalny tryb wypowiadania warunków umowy, warunki zwrotu środków, zasady naliczania
odsetek,
e) wnioski o wypłatę poniesionych kosztów zatrudnienia– zawartość, niezbędne załączniki, formalna i merytoryczna kontrola wniosku, naliczanie należnych kwot refundacji z uwzględnieniem okresów zwolnień lekarskich,
f) ustalenie wartości pomocy de mininis – wartość nominalna pomocy, a jej wartość brutto,
dyskontowanie pomocy de minimis,
g) monitorowanie przebiegu zawartych umów, dopuszczalność uzupełnienia stanowiska pracy i
kontrola realizacji zawartych umów.

6. Szczegółowa charakterystyka instrumentów wspierających rozwój przedsiębiorczości – dofinansowania
podjęcia działalności gospodarczej i refundacji kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy z uwzględnieniem następujących zagadnień:
a) zmiany w zakresie wysokości udzielanej refundacji kosztów wyposażenia stanowiska pracy,
uzależnienie kwoty refundacji od okresu utrzymania stanowiska pracy,
b) praktyczne aspekty przyznawania jednorazowych środków na podjęcie działalności gospodarczej oraz dokonywania refundacji kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy z uwzględnieniem następujących zagadnień:
− wniosek o dofinansowanie oraz refundację- elementy składowe wniosku, wymagane
załączniki i oświadczenia,
− procedura oceny wniosków o dofinansowanie lub refundację – tworzenie regulaminów, tryb i
kryteria oceny formalnej i merytorycznej stosowane przy rozpatrywaniu wniosków,
weryfikacja zasadności planowanych wydatków; poprawna forma poinformowania
wnioskodawcy o sposobie rozpatrzenia wniosku, uzasadnione przyczyny negatywnego
rozpatrzenia wniosku,
− zasady zawierania umów o dofinansowanie lub refundację- postanowienia umowy (elementy
obligatoryjne i fakultatywne umowy), zmiany w zakresie dopuszczalnych form zabezpieczenia
umów,
− zasady prawidłowego rozliczenia dofinansowania i refundacji, stosowana dokumentacja,
− prawidłowe zasady rozliczania zwrotu podatku VAT przy udzielaniu dotacji i refundacji,
stosowana dokumentacja,
− nieprawidłowości stwierdzone w wynikach audytów KAS i ich konsekwencje w postaci
stwierdzenia niekwalifikowalności wydatków w projektach współfinansowanych z EFS+,
− jak weryfikować prawdziwość oświadczeń dotyczących podatku VAT składanych przez
wnioskodawców?
− tryb postępowania przy niedotrzymaniu warunków umów, dopuszczalny tryb wypowiadania
umowy, zasady i terminy dokonywania zwrotu środków i naliczania odsetek,
− Monitoring czy kontrola zgodnie z przepisami ustawy o kontroli w administracji rządowej –
który tryb wybrać w przypadku umów o przyznanie środków na podjęcie działalności
gospodarczej oraz refundację kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy?
− rozliczenie i zakończenie zawartych umów o dofinansowanie i refundację kosztów
wyposażenia stanowiska pracy.

Zajęcia poprowadzi
Certyfikowany trener, dyrektor PUP, praktyk – stały współpracownik firmy, od 30 lat związana z publicznymi służbami zatrudnienia. Ceniony i doświadczony trener w obszarze usług i instrumentów rynku pracy, KFS oraz pomocy de minimis. Socjolog, absolwentka studiów podyplomowych na kierunkach „Zarządzanie zasobami ludzkimi z prawem pracy”, „Zarządzanie w jednostkach samorządu terytorialnego” oraz „Zarządzanie projektami i pozyskiwanie funduszy z Unii Europejskiej”
Szczegóły

Grupa docelowa

Pracownicy powiatowych urzędów pracy – specjaliści ds. programów, doradcy ds.
zatrudnienia, doradcy zawodowi, kadra kierownicza PUP.

Cele szkolenia

Szkolenie ma na celu przekazanie uczestnikom wiedzy i praktycznych umiejętności w zakresie
prawidłowej realizacji wybranych form pomocy dla bezrobotnych i poszukujących pracy udzielanych zgodnie z
ustawą o rynku pracy i służbach zatrudnienia. Uczestnictwo w szkolenie pozwoli uczestnikom:
− pogłębić i usystematyzować wiedzę teoretyczną na temat przepisów ustawy o rynku pracy i służbach
zatrudnienia regulujących zasady realizacji wybranych form pomocy,
− zdobyć praktyczne umiejętności planowania, prawidłowej realizacji i rozliczania wybranych form
pomocy przewidzianych w ustawie.
− zdobyć wiedzę na temat szczegółowych przepisów regulujących realizację wybranych form pomocy
zgodnie z projektowanymi przepisami rozporządzeń do ustawy o rynku pracy i służbach zatrudnienia.

Cena za udział w szkoleniu
Wariant I
2790,00 PLN od osoby z dwoma noclegami
Wariant II
3090,00 PLN od osoby z dwoma noclegami

Co otrzymają uczestnicy?

Forma płatności

przelew na konto do 14 dni po szkoleniu

Numer konta

25 8589 0006 0000 0024 2989 0001
Program szkolenia

1. Najważniejsze rozwiązania i zmiany w działaniach publicznych służb zatrudnienia wprowadzone w ustawie o rynku pracy i służbach zatrudnienia:
a) objęcie pomocą osób nieaktywnych zawodowo, rolników, osób młodych, seniorów, osób z
niepełnosprawnościami,
b) zwiększenie efektywności urzędów pracy i trwałości zatrudnienia,
c) zwiększenie mobilności osób szukających pracy oraz skrócenie czasu poszukiwania
zatrudnienia,
d) lepsza pomoc (dzięki pierwszeństwu w skierowaniu do form pomocy określonych
w ustawie) rodzinom, osobom powracającym na rynek pracy po urodzeniu dziecka, osobom
opiekującym się osobami zależnymi (dzieci, starsi rodzice, chorzy itp.),
e) unowocześnienie i zautomatyzowanie usług urzędów pracy.

2. Regulacje prawne i organizacyjne świadczenia pomocy indywidulanym klientom PUP wprowadzone w ustawie:
a) przepisy ogólne w zakresie realizacji form pomocy: pierwszeństwo w skierowaniu, informacja o
prawach i obowiązkach, konsekwencje przerwania realizacji form pomocy,
b) charakterystyka form pomocy służących rozwojowi umiejętności i podnoszeniu kwalifikacji
zawodowych (szkolenia, potwierdzenie nabycia wiedzy i umiejętności zawodowych, staż, staż plus,
pożyczka edukacyjna, bon na kształcenie ustawiczne),
c) charakterystyka realizacji zatrudnienia subsydiowanego – prac interwencyjnych, robót publicznych, dofinansowania wynagrodzenia za zatrudnienie bezrobotnego pow. 50 roku życia lub poszukującego pracy pow. 60 lat w przypadku kobiety lub 65 lat w przypadku mężczyzny),
d) charakterystyka form pomocy służących wspieraniu przedsiębiorczości i tworzeniu nowych
stanowisk pracy – jednorazowe środki na podjęcie działalności gospodarczej, na założenie lub
przystąpienie do spółdzielni socjalnej, refundacji kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy, pożyczki na podjęcie działalności gospodarczej i usługi doradcze i szkoleniowe dla osób, którym udzielono pożyczki.

3. Projektowane przepisy wykonawcze (rozporządzenia) do ustawy o rynku pracy i służbach zatrudnienia.

4. Szczegółowe omówienie zasad organizacji staży i staży plus:
a) podmioty uprawnione do organizacji staży,
b) zasady rozpatrzenia wniosku, sposób poinformowania wnioskodawcy o jego rozpatrzeniu,
c) zasady zawierania umowy trójstronnej- obligatoryjne i fakultatywne zapisy umowy o organizowanie staży, obowiązki starosty, organizatora stażu i stażysty, warunki rozwiązania umowy o organizowanie stażu,
d) realizacja świadczeń związanych z odbywaniem stażu,
e) monitoring i kontrola realizacji umowy o odbywanie stażu- kto powinien jej dokonywać.

5. Szczegółowa charakterystyka instrumentów związanych z refundowaniem części kosztów zatrudnienia skierowanych bezrobotnych – prac interwencyjnych, robót publicznych i dofinansowania wynagrodzenia z uwzględnieniem następujących zagadnień:
a) podmioty uprawnione do uzyskania wsparcia, właściwość miejscowa organów, przedmiot i
wysokość refundacji,
b) wnioski o zawarcie umowy- dopuszczalny okres refundacji, tryb rozpatrywania wniosków, kryteria oceny formalnej i merytorycznej,
c) ograniczenia w kierowaniu bezrobotnych na w/w formy wsparcia,
d) umowy – elementy (obligatoryjne i fakultatywne) umów zawieranych z wnioskodawcami,
dopuszczalny tryb wypowiadania warunków umowy, warunki zwrotu środków, zasady naliczania
odsetek,
e) wnioski o wypłatę poniesionych kosztów zatrudnienia– zawartość, niezbędne załączniki, formalna i merytoryczna kontrola wniosku, naliczanie należnych kwot refundacji z uwzględnieniem okresów zwolnień lekarskich,
f) ustalenie wartości pomocy de mininis – wartość nominalna pomocy, a jej wartość brutto,
dyskontowanie pomocy de minimis,
g) monitorowanie przebiegu zawartych umów, dopuszczalność uzupełnienia stanowiska pracy i
kontrola realizacji zawartych umów.

6. Szczegółowa charakterystyka instrumentów wspierających rozwój przedsiębiorczości – dofinansowania
podjęcia działalności gospodarczej i refundacji kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy z uwzględnieniem następujących zagadnień:
a) zmiany w zakresie wysokości udzielanej refundacji kosztów wyposażenia stanowiska pracy,
uzależnienie kwoty refundacji od okresu utrzymania stanowiska pracy,
b) praktyczne aspekty przyznawania jednorazowych środków na podjęcie działalności gospodarczej oraz dokonywania refundacji kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy z uwzględnieniem następujących zagadnień:
− wniosek o dofinansowanie oraz refundację- elementy składowe wniosku, wymagane
załączniki i oświadczenia,
− procedura oceny wniosków o dofinansowanie lub refundację – tworzenie regulaminów, tryb i
kryteria oceny formalnej i merytorycznej stosowane przy rozpatrywaniu wniosków,
weryfikacja zasadności planowanych wydatków; poprawna forma poinformowania
wnioskodawcy o sposobie rozpatrzenia wniosku, uzasadnione przyczyny negatywnego
rozpatrzenia wniosku,
− zasady zawierania umów o dofinansowanie lub refundację- postanowienia umowy (elementy
obligatoryjne i fakultatywne umowy), zmiany w zakresie dopuszczalnych form zabezpieczenia
umów,
− zasady prawidłowego rozliczenia dofinansowania i refundacji, stosowana dokumentacja,
− prawidłowe zasady rozliczania zwrotu podatku VAT przy udzielaniu dotacji i refundacji,
stosowana dokumentacja,
− nieprawidłowości stwierdzone w wynikach audytów KAS i ich konsekwencje w postaci
stwierdzenia niekwalifikowalności wydatków w projektach współfinansowanych z EFS+,
− jak weryfikować prawdziwość oświadczeń dotyczących podatku VAT składanych przez
wnioskodawców?
− tryb postępowania przy niedotrzymaniu warunków umów, dopuszczalny tryb wypowiadania
umowy, zasady i terminy dokonywania zwrotu środków i naliczania odsetek,
− Monitoring czy kontrola zgodnie z przepisami ustawy o kontroli w administracji rządowej –
który tryb wybrać w przypadku umów o przyznanie środków na podjęcie działalności
gospodarczej oraz refundację kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy?
− rozliczenie i zakończenie zawartych umów o dofinansowanie i refundację kosztów
wyposażenia stanowiska pracy.

Certyfikowany trener, dyrektor PUP, praktyk – stały współpracownik firmy, od 30 lat związana z publicznymi służbami zatrudnienia. Ceniony i doświadczony trener w obszarze usług i instrumentów rynku pracy, KFS oraz pomocy de minimis. Socjolog, absolwentka studiów podyplomowych na kierunkach „Zarządzanie zasobami ludzkimi z prawem pracy”, „Zarządzanie w jednostkach samorządu terytorialnego” oraz „Zarządzanie projektami i pozyskiwanie funduszy z Unii Europejskiej”

Cele szkolenia

Szkolenie ma na celu przekazanie uczestnikom wiedzy i praktycznych umiejętności w zakresie
prawidłowej realizacji wybranych form pomocy dla bezrobotnych i poszukujących pracy udzielanych zgodnie z
ustawą o rynku pracy i służbach zatrudnienia. Uczestnictwo w szkolenie pozwoli uczestnikom:
− pogłębić i usystematyzować wiedzę teoretyczną na temat przepisów ustawy o rynku pracy i służbach
zatrudnienia regulujących zasady realizacji wybranych form pomocy,
− zdobyć praktyczne umiejętności planowania, prawidłowej realizacji i rozliczania wybranych form
pomocy przewidzianych w ustawie.
− zdobyć wiedzę na temat szczegółowych przepisów regulujących realizację wybranych form pomocy
zgodnie z projektowanymi przepisami rozporządzeń do ustawy o rynku pracy i służbach zatrudnienia.

Grupa docelowa

Pracownicy powiatowych urzędów pracy – specjaliści ds. programów, doradcy ds.
zatrudnienia, doradcy zawodowi, kadra kierownicza PUP.

Wariant I
2790,00 PLN od osoby z dwoma noclegami
Wariant II
3090,00 PLN od osoby z dwoma noclegami

Co otrzymają uczestnicy?

Forma płatności

przelew na konto do 14 dni po szkoleniu

Numer konta

25 8589 0006 0000 0024 2989 0001
dołącz do nas

Dlaczego warto wybrać nasze szkolenia?

Certyfikowana jakość w BUR

Jesteśmy zarejestrowani w Bazie Usług Rozwojowych (BUR), co potwierdza naszą wysoką jakość świadczonych usług szkoleniowych. Obecność w BUR oznacza, że spełniamy określone standardy i oferujemy sprawdzone programy rozwojowe, co daje Państwu pewność, że bierzecie udział w profesjonalnie przygotowanych szkoleniach.

Zaświadczenia zgodne z MEN

Nasze szkolenia kończą się wystawieniem imiennego zaświadczenia o ukończeniu szkolenia, zgodnego z obowiązującym rozporządzeniem Ministra Edukacji i Nauki. Oznacza to, że dokumenty, które otrzymują Państwo po szkoleniu, są w pełni uznawane przez instytucje publiczne, pracodawców oraz organy kontrolujące.

Indywidualne podejście i eksperckie wsparcie

Każdego z naszych Klientów staramy się traktować indywidualnie. Zawsze dostosowujemy tematykę i poziom trudności do potrzeb i oczekiwań grupy. Nasz zespół, składający się z kompetentnych pracowników, doświadczonych konsultantów, trenerów i wykładowców służy Państwu swoją pomocą i umiejętnościami. Możliwość kontaktu z trenerem po szkoleniu to nasz dodatkowy atut.

FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY

Zapisz się na szkolenie!

Wyślij do nas zgłoszenie, aby zarezerwować miejsce. Wypełnienie formularza zajmuje tylko kilka minut!



Dane do faktury
Nabywca
Odbiorca:


Zaświadczenie


Dane uczestnika


Dane osoby zgłaszającej


Oświadczenie VAT - dotyczy jednostek, które realizują szkolenie ze środków publicznych
Oświadczam, że szkolenie dla wyżej wymienionych pracowników ma charakter usługi kształcenia zawodowego / przekwalifikowania zawodowego oraz jest finansowane jest ze środków publicznych:


Forma płatności
Cena za udział w szkoleniu:
Pokój 2-osobowy: 2790,00 PLN od osoby z dwoma noclegami
Pokój 1-osobowy: 3090,00 PLN od osoby z dwoma noclegami
Termin płatności: przelew na konto do 14 dni po szkoleniu
Numer konta: 25 8589 0006 0000 0024 2989 0001


Jesteśmy do Państwa dyspozycji!

Jeśli mają Państwo pytania lub chcieliby uzyskać więcej informacji na temat naszej oferty szkoleniowej, pozostajemy do Państwa dyspozycji. Z przyjemnością udzielimy wszelkich niezbędnych informacji oraz pomożemy w doborze najbardziej odpowiedniego rozwiązania szkoleniowego dostosowanego do Państwa potrzeb.

Przewijanie do góry
Przejdź do treści