- Powiatowe Urzędy Pracy
Gospodarowanie środkami Funduszu Pracy w Powiatowych Urzędach Pracy w pytaniach i odpowiedziach z uwzględnieniem zmian w sprawozdawczości w zakresie wydatkowania środków Funduszu Pracy – nowe formularze na rok 2025
- TERMIN: 26.03.2025
- GODZINA: 9:00 -14:00
- MIEJSCE: szkolenie online
Wszystkie informacje:
Program szkolenia
2. Zasady (polityka) rachunkowości oraz plan kont dla ewidencjonowania operacji gospodarczych Funduszu Pracy.
3. Fundusz Pracy – państwowy fundusz celowy.
4. Zasady tworzenia oraz monitorowanie planu finansowego Funduszu Pracy.
5. Prawidłowe rozliczanie limitowanych środków Funduszu Pracy przyznawanych na dany rok budżetowy przez dysponenta Funduszu Pracy.
6. Możliwość zaciągania zobowiązań w zakresie realizacji zadań w ramach Funduszu Pracy.
7. Zaangażowania środków Funduszu Pracy.
8. Zasady ewidencji księgowej według obszarów wydatkowania środków Funduszu Pracy.
9. Analiza danych podlegających wykazaniu w sprawozdaniach sporządzanych przez Powiatowe Urzędy Pracy:
1. sprawozdania (informacje) dotyczące Funduszu Pracy:
– sprawozdanie statystyczne MRiPS-02 wraz z załącznikiem wg nowego wzoru na rok 2025,
– informacja z wykonania planu finansowego Funduszu zgodnie z wzorem opracowanym przez MRPiPS na rok 2025,
– sprawozdanie o zaległościach przedsiębiorców we wpłatach świadczeń należnych na rzecz sektora finansów publicznych,
2. sprawozdania dotyczące Funduszu Pracy oraz budżetu PUP:
– sprawozdania finansowe i ich elementy,
– Rb-N – kwartalne o stanie należności oraz wybranych aktywów finansowych,
– Rb-Z – kwartalne sprawozdanie o stanie zobowiązań wg tytułów dłużnych oraz gwarancji i poręczeń.
10. Odpowiedzi na pytania zgłoszone przez uczestników szkolenia do dnia 21.03.2025 roku.
Zajęcia poprowadzi
brak informacji
Szczegóły
Cena za udział w szkoleniu
Cena:
Co otrzymają uczestnicy?
Forma płatności
Numer konta
Wymagania techniczne
Aby wziąć udział w szkoleniu online, uczestnik powinien dysponować:
- komputerem, laptopem lub tabletem z dostępem do internetu,
- stabilnym łączem internetowym (min. 5 Mb/s),
- przeglądarką internetową (zalecane: Google Chrome, Mozilla Firefox, Microsoft Edge),
- głośnikami (lub słuchawkami),
- opcjonalnie: mikrofonem lub kamerą internetową – jeśli uczestnik, chce aktywnie brać udział w szkoleniu (np. uczestniczyć w dyskusji).
Nie jest wymagane instalowanie dodatkowego oprogramowania – nasze szkolenia realizowane są przez przeglądarkę, w przyjaznym środowisku platformy online. Uczestnik w trakcie wykładu może komunikować się z prowadzącym i innymi słuchaczami za pośrednictwem czatu (do zadawania pytań nie jest wymagany mikrofon, ani kamera).
Program szkolenia
2. Zasady (polityka) rachunkowości oraz plan kont dla ewidencjonowania operacji gospodarczych Funduszu Pracy.
3. Fundusz Pracy – państwowy fundusz celowy.
4. Zasady tworzenia oraz monitorowanie planu finansowego Funduszu Pracy.
5. Prawidłowe rozliczanie limitowanych środków Funduszu Pracy przyznawanych na dany rok budżetowy przez dysponenta Funduszu Pracy.
6. Możliwość zaciągania zobowiązań w zakresie realizacji zadań w ramach Funduszu Pracy.
7. Zaangażowania środków Funduszu Pracy.
8. Zasady ewidencji księgowej według obszarów wydatkowania środków Funduszu Pracy.
9. Analiza danych podlegających wykazaniu w sprawozdaniach sporządzanych przez Powiatowe Urzędy Pracy:
1. sprawozdania (informacje) dotyczące Funduszu Pracy:
– sprawozdanie statystyczne MRiPS-02 wraz z załącznikiem wg nowego wzoru na rok 2025,
– informacja z wykonania planu finansowego Funduszu zgodnie z wzorem opracowanym przez MRPiPS na rok 2025,
– sprawozdanie o zaległościach przedsiębiorców we wpłatach świadczeń należnych na rzecz sektora finansów publicznych,
2. sprawozdania dotyczące Funduszu Pracy oraz budżetu PUP:
– sprawozdania finansowe i ich elementy,
– Rb-N – kwartalne o stanie należności oraz wybranych aktywów finansowych,
– Rb-Z – kwartalne sprawozdanie o stanie zobowiązań wg tytułów dłużnych oraz gwarancji i poręczeń.
10. Odpowiedzi na pytania zgłoszone przez uczestników szkolenia do dnia 21.03.2025 roku.
Osoba prowadząca
brak informacji
Szczegóły
Odpłatność za szkolenie
Cena:
Co otrzymają uczestnicy?
Forma płatności
Numer konta
Wymagania techniczne
Aby wziąć udział w szkoleniu online, uczestnik powinien dysponować:
- komputerem, laptopem lub tabletem z dostępem do internetu,
- stabilnym łączem internetowym (min. 5 Mb/s),
- przeglądarką internetową (zalecane: Google Chrome, Mozilla Firefox, Microsoft Edge),
- głośnikami (lub słuchawkami),
- opcjonalnie: kamerą internetową – jeśli szkolenie zakłada aktywne uczestnictwo, działającym mikrofonem
Nie jest wymagane instalowanie dodatkowego oprogramowania – szkolenia realizowane są przez przeglądarkę, w przyjaznym środowisku platformy online.
dołącz do nas
Dlaczego warto wybrać nasze szkolenia?
Certyfikowana jakość w BUR
Jesteśmy zarejestrowani w Bazie Usług Rozwojowych (BUR), co potwierdza naszą wysoką jakość świadczonych usług szkoleniowych. Obecność w BUR oznacza, że spełniamy określone standardy i oferujemy sprawdzone programy rozwojowe, co daje Państwu pewność, że bierzecie udział w profesjonalnie przygotowanych szkoleniach.
Zaświadczenia zgodne z MEN
Nasze szkolenia kończą się wystawieniem imiennego zaświadczenia o ukończeniu szkolenia, zgodnego z obowiązującym rozporządzeniem Ministra Edukacji i Nauki. Oznacza to, że dokumenty, które otrzymują Państwo po szkoleniu, są uznawane przez instytucje publiczne, pracodawców oraz organy kontrolujące.
Indywidualne podejście i eksperckie wsparcie
Zawsze dostosowujemy tematykę i poziom trudności do potrzeb i oczekiwań grupy. Nasz zespół, składający się z kompetentnych pracowników, doświadczonych konsultantów, trenerów i wykładowców służy Państwu swoją pomocą i umiejętnościami. Możliwość kontaktu z trenerem po szkoleniu to nasz dodatkowy atut.
- Chcą Państwo zamówić podobne szkolenie dla swojej instytucji? Zapraszamy do kontaktu.Szkolenie zamknięte może być realizowane w formie online, wyjazdowej lub u Państwa w siedzibie. Zakres tematyczny oraz program szkolenia może zostać dopasowany do Państwa indywidualnych potrzeb. W celu poznania szczegółów indywidualnej oferty szkolenia zamkniętego prosimy o kontakt mailowy lub telefoniczny.
FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY
Zapisz się na szkolenie!
Wyślij do nas zgłoszenie, aby zarezerwować miejsce. Wypełnienie formularza zajmuje tylko kilka minut!
-
TAXUS Centrum Szkoleń jest Placówką Kształcenia Ustawicznego, wpisaną do Rejestru Szkół i Placówek Oświatowych Ministerstwa Edukacji i Nauk.
Uczestnicy szkoleń realizowanych przez TAXUS Centrum Szkoleń otrzymają zaświadczenie wystawiona na podstawie Rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauk z dnia 6 października 2023 r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych, wydane na podstawie § 23 ust. 3 i 4 (Dz. U. 2023, poz. 2175).
Jesteśmy do Państwa dyspozycji!
Jeśli mają Państwo pytania lub chcieliby uzyskać więcej informacji na temat naszej oferty szkoleniowej, pozostajemy do Państwa dyspozycji. Z przyjemnością udzielimy wszelkich niezbędnych informacji oraz pomożemy w doborze najbardziej odpowiedniego rozwiązania szkoleniowego dostosowanego do Państwa potrzeb.