Rejestracja osób oraz ustalanie prawa do zasiłku po zmianach przepisów ustawą o rynku pracy i służbach zatrudnienia. Stosowanie zmian w przepisach przez pracowników działu rejestracji, ewidencji i świadczeń
- TERMIN: 4.07.2025 r.
- GODZINA: 9:00-14:00
- MIEJSCE: online
Wszystkie informacje:
Program szkolenia
- Rozwiązania zawarte w ustawie o rynku pracy i służbach zatrudnienia:
- zmiany w działaniu publicznych służb zatrudnienia.
- Pojęcie i status bezrobotnego oraz poszukującego pracy w świetle nowelizacji ustawy:
- definicja bezrobotnego i poszukującego pracy, osoby niezarejestrowanej i biernej zawodowo,
- nowe kategorie osób znajdujących się w szczególnej sytuacji na rynku pracy np. karta dużej rodziny,
- rejestracja bezrobotnych i poszukujących pracy,
- utrata statusu bezrobotnego i poszukującego pracy; obowiązek PUP – ów informowania o zmianach i prawach
- Dokumentacja dot. rejestracji bezrobotnych i poszukujących pracy:
- dokumenty niezbędne do rejestracji bezrobotnego i poszukującego pracy,
- świadectwo pracy,
- dokumenty potwierdzające stopień niepełnosprawności,
- inne dokumenty niezbędne do ustalenia uprawnień.
- Wyłączenie z ewidencji i ponowna rejestracja osób:
- przypadki wyłączenia z ewidencji,
- skutki prawne wyłączenia z ewidencji,
- tryb postępowania w przypadku rejestracji ponownej.
- Omówienie przepisów dotyczących form pomocy dla klientów PUP/bezrobotnych, poszukujących pracy i niezarejestrowanych:
- pierwszeństwo w dostępie do form pomocy,
- prawa i obowiązki osób kierowanych do udziału w formach pomocy,
- sankcje za przerwanie udziału w formach pomocy.
- Pośrednictwo pracy- doradca ds. zatrudnienia:
- baza CV i automatyczne dobieranie ofert,
- poradnictwo zawodowe,
- indywidualny Plan Działania.
- Rozwój zasobów ludzkich:
- szkolenia/pożyczki edukacyjne/bon na kształcenie ustawiczne,
- staż i „Staż plus”,
- KFS – zasady dysponowania środkami.
- Subsydia zatrudnieniowe:
- prace interwencyjne i inne rodzaje subsydiowanego zatrudnienia,
- prace społecznie użyteczne,
- godzenie życia rodzinnego i zawodowego.
- Wspieranie aktywności bezrobotnych:
- dofinansowanie działalności gospodarczej,
- refundacja kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy,
- jednorazowe środki na założenie lub przystąpienie do spółdzielni socjalnej – kwestie ekonomi społecznej,
- pożyczki na podjęcie działalności gospodarczej, na utworzenie stanowiska pracy i na dostosowanie stanowiska pracy do pracy zdalnej.
- Świadczenia dla bezrobotnych:
- przypadki odmowy prawa do zasiłku dla bezrobotnych – art 219,
- kontynuacja zasiłku- nowe zasady.
- Zmiany w przepisach dotyczących zwrotu nienależnie pobranych świadczeń.
- Kazusy i pytania.
Zajęcia poprowadzi
Małgorzata Myćka
Szczegóły
Liczba godzin dydaktycznych:
Cena za udział w szkoleniu
Cena:
540,00 PLN od osoby
Co otrzymają uczestnicy?
- dostęp do platformy online z prezentacją i transmisją wideo szkolenia
- możliwość zadawania pytań w trakcie szkolenia
- materiały szkoleniowe
- zaświadczenie potwierdzające ukończenie szkolenia (zgodne ze wzorem MEN)
Forma płatności
Numer konta
Wymagania techniczne
Aby wziąć udział w szkoleniu online, uczestnik powinien dysponować:
- komputerem, laptopem lub tabletem z dostępem do internetu,
- stabilnym łączem internetowym (min. 5 Mb/s),
- przeglądarką internetową (zalecane: Google Chrome, Mozilla Firefox, Microsoft Edge),
- głośnikami (lub słuchawkami),
- opcjonalnie: mikrofonem lub kamerą internetową – jeśli uczestnik, chce aktywnie brać udział w szkoleniu (np. uczestniczyć w dyskusji).
Nie jest wymagane instalowanie dodatkowego oprogramowania – nasze szkolenia realizowane są przez przeglądarkę, w przyjaznym środowisku platformy online. Uczestnik w trakcie wykładu może komunikować się z prowadzącym i innymi słuchaczami za pośrednictwem czatu (do zadawania pytań nie jest wymagany mikrofon, ani kamera).
Program szkolenia
- Rozwiązania zawarte w ustawie o rynku pracy i służbach zatrudnienia:
- zmiany w działaniu publicznych służb zatrudnienia.
- Pojęcie i status bezrobotnego oraz poszukującego pracy w świetle nowelizacji ustawy:
- definicja bezrobotnego i poszukującego pracy, osoby niezarejestrowanej i biernej zawodowo,
- nowe kategorie osób znajdujących się w szczególnej sytuacji na rynku pracy np. karta dużej rodziny,
- rejestracja bezrobotnych i poszukujących pracy,
- utrata statusu bezrobotnego i poszukującego pracy; obowiązek PUP – ów informowania o zmianach i prawach
- Dokumentacja dot. rejestracji bezrobotnych i poszukujących pracy:
- dokumenty niezbędne do rejestracji bezrobotnego i poszukującego pracy,
- świadectwo pracy,
- dokumenty potwierdzające stopień niepełnosprawności,
- inne dokumenty niezbędne do ustalenia uprawnień.
- Wyłączenie z ewidencji i ponowna rejestracja osób:
- przypadki wyłączenia z ewidencji,
- skutki prawne wyłączenia z ewidencji,
- tryb postępowania w przypadku rejestracji ponownej.
- Omówienie przepisów dotyczących form pomocy dla klientów PUP/bezrobotnych, poszukujących pracy i niezarejestrowanych:
- pierwszeństwo w dostępie do form pomocy,
- prawa i obowiązki osób kierowanych do udziału w formach pomocy,
- sankcje za przerwanie udziału w formach pomocy.
- Pośrednictwo pracy- doradca ds. zatrudnienia:
- baza CV i automatyczne dobieranie ofert,
- poradnictwo zawodowe,
- indywidualny Plan Działania.
- Rozwój zasobów ludzkich:
- szkolenia/pożyczki edukacyjne/bon na kształcenie ustawiczne,
- staż i „Staż plus”,
- KFS – zasady dysponowania środkami.
- Subsydia zatrudnieniowe:
- prace interwencyjne i inne rodzaje subsydiowanego zatrudnienia,
- prace społecznie użyteczne,
- godzenie życia rodzinnego i zawodowego.
- Wspieranie aktywności bezrobotnych:
- dofinansowanie działalności gospodarczej,
- refundacja kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy,
- jednorazowe środki na założenie lub przystąpienie do spółdzielni socjalnej – kwestie ekonomi społecznej,
- pożyczki na podjęcie działalności gospodarczej, na utworzenie stanowiska pracy i na dostosowanie stanowiska pracy do pracy zdalnej.
- Świadczenia dla bezrobotnych:
- przypadki odmowy prawa do zasiłku dla bezrobotnych – art 219,
- kontynuacja zasiłku- nowe zasady.
- Zmiany w przepisach dotyczących zwrotu nienależnie pobranych świadczeń.
- Kazusy i pytania.
Osoba prowadząca
Małgorzata Myćka
Szczegóły
Liczba godzin dydaktycznych:
Odpłatność za szkolenie
Cena:
540,00 PLN od osoby
Co otrzymają uczestnicy?
- dostęp do platformy online z prezentacją i transmisją wideo szkolenia
- możliwość zadawania pytań w trakcie szkolenia
- materiały szkoleniowe
- zaświadczenie potwierdzające ukończenie szkolenia (zgodne ze wzorem MEN)
Forma płatności
Numer konta
Wymagania techniczne
Aby wziąć udział w szkoleniu online, uczestnik powinien dysponować:
- komputerem, laptopem lub tabletem z dostępem do internetu,
- stabilnym łączem internetowym (min. 5 Mb/s),
- przeglądarką internetową (zalecane: Google Chrome, Mozilla Firefox, Microsoft Edge),
- głośnikami (lub słuchawkami),
- opcjonalnie: kamerą internetową – jeśli szkolenie zakłada aktywne uczestnictwo, działającym mikrofonem
Nie jest wymagane instalowanie dodatkowego oprogramowania – szkolenia realizowane są przez przeglądarkę, w przyjaznym środowisku platformy online.
dołącz do nas
Dlaczego warto wybrać nasze szkolenia?
Certyfikowana jakość w BUR
Jesteśmy zarejestrowani w Bazie Usług Rozwojowych (BUR), co potwierdza naszą wysoką jakość świadczonych usług szkoleniowych. Obecność w BUR oznacza, że spełniamy określone standardy i oferujemy sprawdzone programy rozwojowe, co daje Państwu pewność, że bierzecie udział w profesjonalnie przygotowanych szkoleniach.
Zaświadczenia zgodne z MEN
Nasze szkolenia kończą się wystawieniem imiennego zaświadczenia o ukończeniu szkolenia, zgodnego z obowiązującym rozporządzeniem Ministra Edukacji i Nauki. Oznacza to, że dokumenty, które otrzymują Państwo po szkoleniu, są uznawane przez instytucje publiczne, pracodawców oraz organy kontrolujące.
Indywidualne podejście i eksperckie wsparcie
Zawsze dostosowujemy tematykę i poziom trudności do potrzeb i oczekiwań grupy. Nasz zespół, składający się z kompetentnych pracowników, doświadczonych konsultantów, trenerów i wykładowców służy Państwu swoją pomocą i umiejętnościami. Możliwość kontaktu z trenerem po szkoleniu to nasz dodatkowy atut.
- Chcą Państwo zamówić podobne szkolenie dla swojej instytucji? Zapraszamy do kontaktu.Szkolenie zamknięte może być realizowane w formie online, wyjazdowej lub u Państwa w siedzibie. Zakres tematyczny oraz program szkolenia może zostać dopasowany do Państwa indywidualnych potrzeb. W celu poznania szczegółów indywidualnej oferty szkolenia zamkniętego prosimy o kontakt mailowy lub telefoniczny.
FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY
Zapisz się na szkolenie!
Wyślij do nas zgłoszenie, aby zarezerwować miejsce. Wypełnienie formularza zajmuje tylko kilka minut!
-
TAXUS Centrum Szkoleń jest Placówką Kształcenia Ustawicznego, wpisaną do Rejestru Szkół i Placówek Oświatowych Ministerstwa Edukacji i Nauk.
Uczestnicy szkoleń realizowanych przez TAXUS Centrum Szkoleń otrzymają zaświadczenie wystawiona na podstawie Rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauk z dnia 6 października 2023 r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych, wydane na podstawie § 23 ust. 3 i 4 (Dz. U. 2023, poz. 2175).
Jesteśmy do Państwa dyspozycji!
Jeśli mają Państwo pytania lub chcieliby uzyskać więcej informacji na temat naszej oferty szkoleniowej, pozostajemy do Państwa dyspozycji. Z przyjemnością udzielimy wszelkich niezbędnych informacji oraz pomożemy w doborze najbardziej odpowiedniego rozwiązania szkoleniowego dostosowanego do Państwa potrzeb.