Prawo pracy po zmianach w 2025 r. oraz zarządzanie zespołem w praktyce Powiatowych Urzędów Pracy
- TERMIN: 23-25.06.2025 r.
- MIEJSCE: Sopot, ul. J.J. Haffnera 59 – Hotel Haffner
Wszystkie informacje:
Program szkolenia
Cz. I. „Prawo pracy w 2025 roku”
- Aktualne zasady prowadzenia dokumentacji pracowniczej:
- zasady przechodzenia na e-teczkę i odbiór dokumentów przez pracownika,
- prowadzenie części dokumentacji pracowniczej w formie elektronicznej,
- nowe części akt osobowych (D i E) po zmianach i nowy sposób przechowywania dokumentów dotyczących kar porządkowych oraz informacji dot. badania trzeźwości,
- obowiązki w zakresie wydawania kopii dokumentacji na życzenie pracownika.
- Dokumenty przechowywane w poszczególnych częściach akt osobowych po zmianie przepisów:
- nowe zasady zawierania umów na okres próbny,
- zmiany dotyczące umów o pracę na czas określony,
- nowe obowiązki informacyjne pracodawcy – rozszerzeniu zakresu informacji o warunkach zatrudnienia,
- dokumenty, które dotyczą przebiegu zatrudnienia (umowy, informacje i oświadczenia pracownika, itp.),
- dokumenty związane z ustaniem stosunku pracy,
- nowy wzór świadectwa pracy.
- Zasady tworzenia dokumentacji dotyczącej czasu pracy:
- dokumenty z zakresu czasu pracy, przechowywane w oddzielnej dokumentacji,
- ewidencja czasu pracy – obligatoryjne zapisy, niepełna ewidencja czasu pracy,
- listy obecności oraz grafiki – wyjaśnienie, co powinny zawierać i jak długo należy je przechowywać,
- ewidencja czasu pracy wyłącznie w formie elektronicznej,
- dokumentowanie pracy w godzinach nadliczbowych,
- elastyczny czas pracy – dokumenty, które musi posiadać pracodawca,
- wnioski o zwolnienia z pracy w związku z siłą wyższą (choroba, wypadek) i w związku z nowym urlopem opiekuńczym.
- Szkolenie pracowników poza godzinami pracy.
- Obowiązek informowania o wolnych stanowiskach pracy i procedurach awansu.
- Praca zdalna – omówienie zmian do Kodeksu Pracy po zmianach w 2025 r.:
- nowy uzupełniający urlop macierzyński dla rodziców wcześniaków,
- rodzaje pracy zdalnej,
- jak wprowadzić pracę zdalną – porozumienie dotyczące zasad wykonywania pracy zdalnej lub regulamin pracy zdalnej,
- formy powierzenia wykonywania pracy zdalnej (polecenie pracodawcy, uzgodnienie),
- zgoda pracownika na pracę zdalną i jej cofnięcie,
- praca zdalna dla opiekunów dzieci do lat 4 (docelowo 8),
- pokrycie przez pracodawcę kosztów pracy zdalnej,
- wypłata ekwiwalentu lub ryczałtu – sposób ustalenia ekwiwalentu lub ryczałtu, zasady przysługiwania,
- sposób przeprowadzania kontroli pracy zdalnej przez pracodawcę,
- okazjonalne wykonywanie pracy zdalnej – wyjaśnienie na jakich zasadach się odbywa, limit dni w roku kalendarzowym, zgoda pracodawcy.
- Uprawnienia pracodawcy w zakresie badania trzeźwości pracownika:
- sposób przeprowadzania badania,
- organy uprawnione do badania,
- odmowa pracownika na poddanie się badaniu,
- nakładanie kar.
- Najnowsze wyjaśnienia Państwowej Inspekcji Pracy w zakresie znowelizowanych przepisów.
Cz. II. „Zarządzanie zespołem”
- Rola dyrektora/kierownika w zarządzaniu zespołem.
- Style zarządzania a wpływ na pracowników.
- Delegowanie zadań i uprawnień – odpowiedzialność.
- Jak delegować zadania i motywować pracowników, aby działali zgodnie z Twoimi oczekiwaniami?
- Trudne sytuacje w zarządzaniu – asertywność.
- Obrona decyzji i reguł.
- Rozwiązywanie konfliktów w zespole.
- Wyznaczanie precyzyjnych celów i priorytetów.
- Monitorowanie i rozliczanie zadań.
- Prowadzenie spotkań z pracownikami.
- Rozpoznawanie najważniejszych potrzeb i motywatorów poszczególnych pracowników.
- Udzielanie pochwały oraz informacje zwrotne.
- Udzielanie konstruktywnej krytyki.
- Jak budować relację z pracownikami.
- Jak codzienne sytuacje zawodowe można wykorzystać do budowania autorytetu.
- Pytania i odpowiedzi.
Zajęcia poprowadzi
Szczegóły
Cena za udział w szkoleniu
Wariant I
2790,00 PLN od osoby
Wariant II
3090,00 PLN od osoby
Co otrzymają uczestnicy?
- autorskie materiały szkoleniowe
- wyżywienie
- dwa noclegi
- zaświadczenie zgodne ze wzorem MEN
Forma płatności
Numer konta
Program szkolenia
Cz. I. „Prawo pracy w 2025 roku”
- Aktualne zasady prowadzenia dokumentacji pracowniczej:
- zasady przechodzenia na e-teczkę i odbiór dokumentów przez pracownika,
- prowadzenie części dokumentacji pracowniczej w formie elektronicznej,
- nowe części akt osobowych (D i E) po zmianach i nowy sposób przechowywania dokumentów dotyczących kar porządkowych oraz informacji dot. badania trzeźwości,
- obowiązki w zakresie wydawania kopii dokumentacji na życzenie pracownika.
- Dokumenty przechowywane w poszczególnych częściach akt osobowych po zmianie przepisów:
- nowe zasady zawierania umów na okres próbny,
- zmiany dotyczące umów o pracę na czas określony,
- nowe obowiązki informacyjne pracodawcy – rozszerzeniu zakresu informacji o warunkach zatrudnienia,
- dokumenty, które dotyczą przebiegu zatrudnienia (umowy, informacje i oświadczenia pracownika, itp.),
- dokumenty związane z ustaniem stosunku pracy,
- nowy wzór świadectwa pracy.
- Zasady tworzenia dokumentacji dotyczącej czasu pracy:
- dokumenty z zakresu czasu pracy, przechowywane w oddzielnej dokumentacji,
- ewidencja czasu pracy – obligatoryjne zapisy, niepełna ewidencja czasu pracy,
- listy obecności oraz grafiki – wyjaśnienie, co powinny zawierać i jak długo należy je przechowywać,
- ewidencja czasu pracy wyłącznie w formie elektronicznej,
- dokumentowanie pracy w godzinach nadliczbowych,
- elastyczny czas pracy – dokumenty, które musi posiadać pracodawca,
- wnioski o zwolnienia z pracy w związku z siłą wyższą (choroba, wypadek) i w związku z nowym urlopem opiekuńczym.
- Szkolenie pracowników poza godzinami pracy.
- Obowiązek informowania o wolnych stanowiskach pracy i procedurach awansu.
- Praca zdalna – omówienie zmian do Kodeksu Pracy po zmianach w 2025 r.:
- nowy uzupełniający urlop macierzyński dla rodziców wcześniaków,
- rodzaje pracy zdalnej,
- jak wprowadzić pracę zdalną – porozumienie dotyczące zasad wykonywania pracy zdalnej lub regulamin pracy zdalnej,
- formy powierzenia wykonywania pracy zdalnej (polecenie pracodawcy, uzgodnienie),
- zgoda pracownika na pracę zdalną i jej cofnięcie,
- praca zdalna dla opiekunów dzieci do lat 4 (docelowo 8),
- pokrycie przez pracodawcę kosztów pracy zdalnej,
- wypłata ekwiwalentu lub ryczałtu – sposób ustalenia ekwiwalentu lub ryczałtu, zasady przysługiwania,
- sposób przeprowadzania kontroli pracy zdalnej przez pracodawcę,
- okazjonalne wykonywanie pracy zdalnej – wyjaśnienie na jakich zasadach się odbywa, limit dni w roku kalendarzowym, zgoda pracodawcy.
- Uprawnienia pracodawcy w zakresie badania trzeźwości pracownika:
- sposób przeprowadzania badania,
- organy uprawnione do badania,
- odmowa pracownika na poddanie się badaniu,
- nakładanie kar.
- Najnowsze wyjaśnienia Państwowej Inspekcji Pracy w zakresie znowelizowanych przepisów.
Cz. II. „Zarządzanie zespołem”
- Rola dyrektora/kierownika w zarządzaniu zespołem.
- Style zarządzania a wpływ na pracowników.
- Delegowanie zadań i uprawnień – odpowiedzialność.
- Jak delegować zadania i motywować pracowników, aby działali zgodnie z Twoimi oczekiwaniami?
- Trudne sytuacje w zarządzaniu – asertywność.
- Obrona decyzji i reguł.
- Rozwiązywanie konfliktów w zespole.
- Wyznaczanie precyzyjnych celów i priorytetów.
- Monitorowanie i rozliczanie zadań.
- Prowadzenie spotkań z pracownikami.
- Rozpoznawanie najważniejszych potrzeb i motywatorów poszczególnych pracowników.
- Udzielanie pochwały oraz informacje zwrotne.
- Udzielanie konstruktywnej krytyki.
- Jak budować relację z pracownikami.
- Jak codzienne sytuacje zawodowe można wykorzystać do budowania autorytetu.
- Pytania i odpowiedzi.
Osoba prowadząca
Szczegóły
Odpłatność za szkolenie
Wariant I
2790,00 PLN od osoby
Wariant II
3090,00 PLN od osoby
Co otrzymają uczestnicy?
- autorskie materiały szkoleniowe
- wyżywienie
- dwa noclegi
- zaświadczenie zgodne ze wzorem MEN
Forma płatności
Numer konta
dołącz do nas
Dlaczego warto wybrać nasze szkolenia?
Certyfikowana jakość w BUR
Jesteśmy zarejestrowani w Bazie Usług Rozwojowych (BUR), co potwierdza naszą wysoką jakość świadczonych usług szkoleniowych. Obecność w BUR oznacza, że spełniamy określone standardy i oferujemy sprawdzone programy rozwojowe, co daje Państwu pewność, że bierzecie udział w profesjonalnie przygotowanych szkoleniach.
Zaświadczenia zgodne z MEN
Nasze szkolenia kończą się wystawieniem imiennego zaświadczenia o ukończeniu szkolenia, zgodnego z obowiązującym rozporządzeniem Ministra Edukacji i Nauki. Oznacza to, że dokumenty, które otrzymują Państwo po szkoleniu, są w pełni uznawane przez instytucje publiczne, pracodawców oraz organy kontrolujące.
Indywidualne podejście i eksperckie wsparcie
Każdego z naszych Klientów staramy się traktować indywidualnie. Zawsze dostosowujemy tematykę i poziom trudności do potrzeb i oczekiwań grupy. Nasz zespół, składający się z kompetentnych pracowników, doświadczonych konsultantów, trenerów i wykładowców służy Państwu swoją pomocą i umiejętnościami. Możliwość kontaktu z trenerem po szkoleniu to nasz dodatkowy atut.
- Chcą Państwo zamówić podobne szkolenie dla swojej instytucji? Zapraszamy do kontaktu.Szkolenie zamknięte może być realizowane w formie online, wyjazdowej lub u Państwa w siedzibie. Zakres tematyczny oraz program szkolenia może zostać dopasowany do Państwa indywidualnych potrzeb. W celu poznania szczegółów indywidualnej oferty szkolenia zamkniętego prosimy o kontakt mailowy lub telefoniczny.
FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY
Zapisz się na szkolenie!
Wyślij do nas zgłoszenie, aby zarezerwować miejsce. Wypełnienie formularza zajmuje tylko kilka minut!
-
TAXUS Centrum Szkoleń jest Placówką Kształcenia Ustawicznego, wpisaną do Rejestru Szkół i Placówek Oświatowych Ministerstwa Edukacji i Nauk.
Uczestnicy szkoleń realizowanych przez TAXUS Centrum Szkoleń otrzymają zaświadczenie wystawiona na podstawie Rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauk z dnia 6 października 2023 r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych, wydane na podstawie § 23 ust. 3 i 4 (Dz. U. 2023, poz. 2175).
Jesteśmy do Państwa dyspozycji!
Jeśli mają Państwo pytania lub chcieliby uzyskać więcej informacji na temat naszej oferty szkoleniowej, pozostajemy do Państwa dyspozycji. Z przyjemnością udzielimy wszelkich niezbędnych informacji oraz pomożemy w doborze najbardziej odpowiedniego rozwiązania szkoleniowego dostosowanego do Państwa potrzeb.