Przejdź do treści

Niepubliczna Placówka Kształcenia Ustawicznego Nr 43205-53

Prawo pracy po zmianach w 2025 r. oraz zarządzanie zespołem w praktyce Powiatowych Urzędów Pracy

Wszystkie informacje:

Zajęcia poprowadzi
Artur Samek – radca prawny, nadinspektor pracy kierujący działem prawnym w Okręgowym Inspektoracie Pracy w Krakowie, wykładowca akademicki, autor wielu publikacji z zakresu prawa pracy oraz ubezpieczeń społecznych, szkoleniowiec z wieloletnią praktyką.

Tomasz Rachwalski – coach, certyfikowany trener komunikacji, praktyk. Prowadzi treningi rozwojowe, zajmuje się badaniami nad komunikacją międzyludzką. Jako trener uczy skutecznej i asertywnej komunikacji oraz walki ze stresem, szkolenia prowadzi w formie warsztatowej – obok zagadnień merytorycznych jego narzędziem jest ruch.
Program szkolenia

Cz. I. „Prawo pracy w 2025 roku”

 

  1. Aktualne zasady prowadzenia dokumentacji pracowniczej:
    • zasady przechodzenia na e-teczkę i odbiór dokumentów przez pracownika,
    • prowadzenie części dokumentacji pracowniczej w formie elektronicznej,
    • nowe części akt osobowych (D i E) po zmianach i nowy sposób przechowywania dokumentów dotyczących kar porządkowych oraz informacji dot. badania trzeźwości,
    • obowiązki w zakresie wydawania kopii dokumentacji na życzenie pracownika.
  2. Dokumenty przechowywane w poszczególnych częściach akt osobowych po zmianie przepisów:
    • nowe zasady zawierania umów na okres próbny,
    • zmiany dotyczące umów o pracę na czas określony,
    • nowe obowiązki informacyjne pracodawcy – rozszerzeniu zakresu informacji o warunkach zatrudnienia,
    • dokumenty, które dotyczą przebiegu zatrudnienia (umowy, informacje i oświadczenia pracownika, itp.),
    • dokumenty związane z ustaniem stosunku pracy,
    • nowy wzór świadectwa pracy.
  3. Zasady tworzenia dokumentacji dotyczącej czasu pracy:
    • dokumenty z zakresu czasu pracy, przechowywane w oddzielnej dokumentacji,
    • ewidencja czasu pracy – obligatoryjne zapisy, niepełna ewidencja czasu pracy,
    • listy obecności oraz grafiki – wyjaśnienie, co powinny zawierać i jak długo należy je przechowywać,
    • ewidencja czasu pracy wyłącznie w formie elektronicznej,
    • dokumentowanie pracy w godzinach nadliczbowych,
    • elastyczny czas pracy – dokumenty, które musi posiadać pracodawca,
    • wnioski o zwolnienia z pracy w związku z siłą wyższą (choroba, wypadek) i w związku z nowym urlopem opiekuńczym.
  4. Szkolenie pracowników poza godzinami pracy.
  5. Obowiązek informowania o wolnych stanowiskach pracy i procedurach awansu.
  6. Praca zdalna – omówienie zmian do Kodeksu Pracy po zmianach w 2025 r.:
    • nowy uzupełniający urlop macierzyński dla rodziców wcześniaków,
    • rodzaje pracy zdalnej,
    • jak wprowadzić pracę zdalną – porozumienie dotyczące zasad wykonywania pracy zdalnej lub regulamin pracy zdalnej,
    • formy powierzenia wykonywania pracy zdalnej (polecenie pracodawcy, uzgodnienie),
    • zgoda pracownika na pracę zdalną i jej cofnięcie,
    • praca zdalna dla opiekunów dzieci do lat 4 (docelowo 8),
    • pokrycie przez pracodawcę kosztów pracy zdalnej,
    • wypłata ekwiwalentu lub ryczałtu – sposób ustalenia ekwiwalentu lub ryczałtu, zasady przysługiwania,
    • sposób przeprowadzania kontroli pracy zdalnej przez pracodawcę,
    • okazjonalne wykonywanie pracy zdalnej – wyjaśnienie na jakich zasadach się odbywa, limit dni w roku kalendarzowym, zgoda pracodawcy.
  7. Uprawnienia pracodawcy w zakresie badania trzeźwości pracownika:
    • sposób przeprowadzania badania,
    • organy uprawnione do badania,
    • odmowa pracownika na poddanie się badaniu,
    • nakładanie kar.
  8. Najnowsze wyjaśnienia Państwowej Inspekcji Pracy w zakresie znowelizowanych przepisów.

Cz. II. „Zarządzanie zespołem”

 

  1. Rola dyrektora/kierownika w zarządzaniu zespołem.
  2. Style zarządzania a wpływ na pracowników.
  3. Delegowanie zadań i uprawnień – odpowiedzialność.
  4. Jak delegować zadania i motywować pracowników, aby działali zgodnie z Twoimi oczekiwaniami?
  5. Trudne sytuacje w zarządzaniu – asertywność.
  6. Obrona decyzji i reguł.
  7. Rozwiązywanie konfliktów w zespole.
  8. Wyznaczanie precyzyjnych celów i priorytetów.
  9. Monitorowanie i rozliczanie zadań.
  10. Prowadzenie spotkań z pracownikami.
  11. Rozpoznawanie najważniejszych potrzeb i motywatorów poszczególnych pracowników.
  12. Udzielanie pochwały oraz informacje zwrotne.
  13. Udzielanie konstruktywnej krytyki.
  14. Jak budować relację z pracownikami.
  15. Jak codzienne sytuacje zawodowe można wykorzystać do budowania autorytetu.
  16. Pytania i odpowiedzi.
Szczegóły
Cena za udział w szkoleniu
Wariant I
2790,00 PLN od osoby
z dwoma noclegami w pokoju 2-osobowym
Wariant II
3090,00 PLN od osoby
z dwoma noclegami w pokoju 1-osobowym

Co otrzymają uczestnicy?

Forma płatności

Numer konta

25 8589 0006 0000 0024 2989 0001
Osoba prowadząca
Artur Samek – radca prawny, nadinspektor pracy kierujący działem prawnym w Okręgowym Inspektoracie Pracy w Krakowie, wykładowca akademicki, autor wielu publikacji z zakresu prawa pracy oraz ubezpieczeń społecznych, szkoleniowiec z wieloletnią praktyką.

Tomasz Rachwalski – coach, certyfikowany trener komunikacji, praktyk. Prowadzi treningi rozwojowe, zajmuje się badaniami nad komunikacją międzyludzką. Jako trener uczy skutecznej i asertywnej komunikacji oraz walki ze stresem, szkolenia prowadzi w formie warsztatowej – obok zagadnień merytorycznych jego narzędziem jest ruch.

Cz. I. „Prawo pracy w 2025 roku”

 

  1. Aktualne zasady prowadzenia dokumentacji pracowniczej:
    • zasady przechodzenia na e-teczkę i odbiór dokumentów przez pracownika,
    • prowadzenie części dokumentacji pracowniczej w formie elektronicznej,
    • nowe części akt osobowych (D i E) po zmianach i nowy sposób przechowywania dokumentów dotyczących kar porządkowych oraz informacji dot. badania trzeźwości,
    • obowiązki w zakresie wydawania kopii dokumentacji na życzenie pracownika.
  2. Dokumenty przechowywane w poszczególnych częściach akt osobowych po zmianie przepisów:
    • nowe zasady zawierania umów na okres próbny,
    • zmiany dotyczące umów o pracę na czas określony,
    • nowe obowiązki informacyjne pracodawcy – rozszerzeniu zakresu informacji o warunkach zatrudnienia,
    • dokumenty, które dotyczą przebiegu zatrudnienia (umowy, informacje i oświadczenia pracownika, itp.),
    • dokumenty związane z ustaniem stosunku pracy,
    • nowy wzór świadectwa pracy.
  3. Zasady tworzenia dokumentacji dotyczącej czasu pracy:
    • dokumenty z zakresu czasu pracy, przechowywane w oddzielnej dokumentacji,
    • ewidencja czasu pracy – obligatoryjne zapisy, niepełna ewidencja czasu pracy,
    • listy obecności oraz grafiki – wyjaśnienie, co powinny zawierać i jak długo należy je przechowywać,
    • ewidencja czasu pracy wyłącznie w formie elektronicznej,
    • dokumentowanie pracy w godzinach nadliczbowych,
    • elastyczny czas pracy – dokumenty, które musi posiadać pracodawca,
    • wnioski o zwolnienia z pracy w związku z siłą wyższą (choroba, wypadek) i w związku z nowym urlopem opiekuńczym.
  4. Szkolenie pracowników poza godzinami pracy.
  5. Obowiązek informowania o wolnych stanowiskach pracy i procedurach awansu.
  6. Praca zdalna – omówienie zmian do Kodeksu Pracy po zmianach w 2025 r.:
    • nowy uzupełniający urlop macierzyński dla rodziców wcześniaków,
    • rodzaje pracy zdalnej,
    • jak wprowadzić pracę zdalną – porozumienie dotyczące zasad wykonywania pracy zdalnej lub regulamin pracy zdalnej,
    • formy powierzenia wykonywania pracy zdalnej (polecenie pracodawcy, uzgodnienie),
    • zgoda pracownika na pracę zdalną i jej cofnięcie,
    • praca zdalna dla opiekunów dzieci do lat 4 (docelowo 8),
    • pokrycie przez pracodawcę kosztów pracy zdalnej,
    • wypłata ekwiwalentu lub ryczałtu – sposób ustalenia ekwiwalentu lub ryczałtu, zasady przysługiwania,
    • sposób przeprowadzania kontroli pracy zdalnej przez pracodawcę,
    • okazjonalne wykonywanie pracy zdalnej – wyjaśnienie na jakich zasadach się odbywa, limit dni w roku kalendarzowym, zgoda pracodawcy.
  7. Uprawnienia pracodawcy w zakresie badania trzeźwości pracownika:
    • sposób przeprowadzania badania,
    • organy uprawnione do badania,
    • odmowa pracownika na poddanie się badaniu,
    • nakładanie kar.
  8. Najnowsze wyjaśnienia Państwowej Inspekcji Pracy w zakresie znowelizowanych przepisów.

Cz. II. „Zarządzanie zespołem”

 

  1. Rola dyrektora/kierownika w zarządzaniu zespołem.
  2. Style zarządzania a wpływ na pracowników.
  3. Delegowanie zadań i uprawnień – odpowiedzialność.
  4. Jak delegować zadania i motywować pracowników, aby działali zgodnie z Twoimi oczekiwaniami?
  5. Trudne sytuacje w zarządzaniu – asertywność.
  6. Obrona decyzji i reguł.
  7. Rozwiązywanie konfliktów w zespole.
  8. Wyznaczanie precyzyjnych celów i priorytetów.
  9. Monitorowanie i rozliczanie zadań.
  10. Prowadzenie spotkań z pracownikami.
  11. Rozpoznawanie najważniejszych potrzeb i motywatorów poszczególnych pracowników.
  12. Udzielanie pochwały oraz informacje zwrotne.
  13. Udzielanie konstruktywnej krytyki.
  14. Jak budować relację z pracownikami.
  15. Jak codzienne sytuacje zawodowe można wykorzystać do budowania autorytetu.
  16. Pytania i odpowiedzi.
Wariant I
2790,00 PLN od osoby
z dwoma noclegami w pokoju 2-osobowym
Wariant II
3090,00 PLN od osoby
z dwoma noclegami w pokoju 1-osobowym

Co otrzymają uczestnicy?

Forma płatności

Numer konta

25 8589 0006 0000 0024 2989 0001

FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY

Zapisz się na szkolenie!

Wyślij do nas zgłoszenie, aby zarezerwować miejsce. Wypełnienie formularza zajmuje tylko kilka minut!



Dane do faktury
Nabywca:
Odbiorca:


Zaświadczenie


Dane uczestnika:


Dane osoby zgłaszającej:


Oświadczenie VAT
Oświadczam, że szkolenie dla wyżej wymienionych pracowników ma charakter usługi kształcenia zawodowego / przekwalifikowania zawodowego oraz jest finansowane jest ze środków publicznych:


Forma płatności
Cena za udział w szkoleniu:
Numer konta: 25 8589 0006 0000 0024 2989 0001


Jesteśmy do Państwa dyspozycji!

Jeśli mają Państwo pytania lub chcieliby uzyskać więcej informacji na temat naszej oferty szkoleniowej, pozostajemy do Państwa dyspozycji. Z przyjemnością udzielimy wszelkich niezbędnych informacji oraz pomożemy w doborze najbardziej odpowiedniego rozwiązania szkoleniowego, dostosowanego do Państwa potrzeb.

Scroll to Top
Przejdź do treści