Przejdź do treści

Niepubliczna Placówka Kształcenia Ustawicznego Nr 43205-53

Doręczenia elektroniczne – bieżące problemy i praktyczne zagadnienia. Stosowanie ustawy w organach samorządowych, szkołach

Wszystkie informacje:

Zajęcia poprowadzi

Osoba prowadząca

Etatowy członek Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Krakowie, orzecznik z wieloletnim doświadczeniem w tematyce zabezpieczenia społecznego, doręczeń elektronicznych, kodeksu postępowania administracyjnego, wysokiej klasy specjalista, stały współpracownik firmy.
Program szkolenia
  1. Czym jest krajowy system doręczeń elektronicznych? – jakie miejsce w tym systemie mają urzędy szkoły, jednostki organizacyjne, zespoły ds. orzekania o niepełnosprawności?
  2. Czym są e-doręczenia i jakie będą korzyści z e-doręczeń dla administracji publicznej?
  3. Doręczenia elektroniczne a stosowanie ustaw materialnych: odrębności wynikające z tych ustaw – kiedy organ musi stosować e-doręczenia, a kiedy jest z tego obowiązku zwolniony? Wysyłanie listów zwykłych, poleconych i elektronicznych.
  4. Co to jest PURDE i PUH?
  5. Wpływ korespondencji z platformy publicznego i niepublicznego dostawcy – istotne różnice; na jaki adres należy wysyłać korespondencje.
  6. Posiadanie adresu do doręczeń elektronicznych – obowiązek organu, jednostki organizacyjnej, szkoły; kiedy można korzystać z adresu jst?
  7. Posiadanie adresu czyli odbieranie korespondencji – obowiązek organu, obsługa adresu do doręczeń założonego przed styczniem 2025 r. i po – adresy dla organu, dla urzędu i jednostki organizacyjnej jst? Czy na każdy adres strona może wysłać pismo?
  8. Posiadanie adresu, czyli wysyłanie korespondencji i częściowe zwolnienia z tego obowiązku.
  9. Co to są trudności organizacyjne – jak dokumentować, jak opisywać w aktach sprawy, aby nie zakwestionowano i nie podważono skutecznego doręczenia pisma?
  10. Czy w 2025 r. organ może nie odbierać korespondencji przysyłanej e-doręczeniami?
  11. Czy w 2025 r. organ może nie wysyłać korespondencji e- doręczeniem?
  12. Przyjmowanie pisma od strony – zasady pisemności.
  13. Jak prowadzić postępowanie – jak informować o elektronizacji?
  14. Jak podpisuje pismo osoba fizyczna? Czy tylko pismo ogólne czy też załącznik?
  15. Jak podpisuje pismo pracownik podmiotu publicznego?
  16. Nowe zasady wnoszenia pisma E-PUAP. Istotne różnice względem poprzednich lat – jak wyjaśnić to stronie postępowania? Wzory pism.
  17. Pisma wnoszone przez osobę fizyczną a pisma wnoszone przez opiekuna prawnego.
  18. Pisma wnoszone przez pełnomocnika, różnice w sytuacji, gdy pełnomocnik jest członkiem rodziny a pełnomocnikiem profesjonalnym, pouczenia.
  19. Wezwania w trakcie postępowania administracyjnego – czy strona może wybrać sposób korespondowania z organem? Czy organ może wybrać drogę korespondowania ze stronami i pełnomocnikami?
  20. Wydawanie decyzji – w jakiej formie? W wersji papierowej czy elektronicznej? Jak podpisać te formy decyzji? Jak wysłać, gdy strony nie mają adresu do doręczeń lub nie wszystkie posiadają adres do doręczeń elektronicznych?
  21. Czy jest możliwe wydanie decyzji w dwóch formach pisemnych – papierowej i elektronicznej?
  22. Sprawdzanie w bazie danych, czy strona postępowania posiada adres do doręczeń elektronicznych. Co zrobić, gdy mamy za mało danych, by wyszukać osobę w BAE? Czy można wezwać pełnomocnika o adres lub inne dane, czy organ może użyć PESEL z innego postępowania lub rejestru?
  23. Możliwość wysyłki wydruku pisma i decyzji – kiedy i co musi ten wydruk zawierać?
  24. Zasady doręczenia pism z kpa.
  25. Jak strona może odebrać decyzje w organie?
  26. Czy każdej decyzji może być nadany rygor natychmiastowej wykonalności?
  27. Czy organ może stosować PUH wcześniej niż w 2029 r.?
  28. Czy akta sprawy mają zawierać adnotację o sposobie doręczenia pism i decyzji zgodnie z kpa?
  29. Co stanie się w sytuacji nieprawidłowego doręczenia? Jakie będą tego skutki i co organ winien w takiej sytuacji zrobić – czy konieczne jest ponowne doręczenie pisma lub decyzji?
  30. Jak przekazywać akta sprawy do organu odwoławczego, a jak do sądu? – znaczące różnice.
  31. Odpowiedzi na pytania.
Szczegóły
Cena za udział w szkoleniu

Cena:

390 PLN od osoby

Co otrzymają uczestnicy?

Forma płatności

przelew na konto do 14 dni po szkoleniu

Numer konta

25 8589 0006 0000 0024 2989 0001
Wymagania techniczne

Aby wziąć udział w szkoleniu online, uczestnik powinien dysponować:

Nie jest wymagane instalowanie dodatkowego oprogramowania – szkolenia realizowane są przez przeglądarkę, w przyjaznym środowisku platformy online.

Osoba prowadząca

Osoba prowadząca

Etatowy członek Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Krakowie, orzecznik z wieloletnim doświadczeniem w tematyce zabezpieczenia społecznego, doręczeń elektronicznych, kodeksu postępowania administracyjnego, wysokiej klasy specjalista, stały współpracownik firmy.
  1. Czym jest krajowy system doręczeń elektronicznych? – jakie miejsce w tym systemie mają urzędy szkoły, jednostki organizacyjne, zespoły ds. orzekania o niepełnosprawności?
  2. Czym są e-doręczenia i jakie będą korzyści z e-doręczeń dla administracji publicznej?
  3. Doręczenia elektroniczne a stosowanie ustaw materialnych: odrębności wynikające z tych ustaw – kiedy organ musi stosować e-doręczenia, a kiedy jest z tego obowiązku zwolniony? Wysyłanie listów zwykłych, poleconych i elektronicznych.
  4. Co to jest PURDE i PUH?
  5. Wpływ korespondencji z platformy publicznego i niepublicznego dostawcy – istotne różnice; na jaki adres należy wysyłać korespondencje.
  6. Posiadanie adresu do doręczeń elektronicznych – obowiązek organu, jednostki organizacyjnej, szkoły; kiedy można korzystać z adresu jst?
  7. Posiadanie adresu czyli odbieranie korespondencji – obowiązek organu, obsługa adresu do doręczeń założonego przed styczniem 2025 r. i po – adresy dla organu, dla urzędu i jednostki organizacyjnej jst? Czy na każdy adres strona może wysłać pismo?
  8. Posiadanie adresu, czyli wysyłanie korespondencji i częściowe zwolnienia z tego obowiązku.
  9. Co to są trudności organizacyjne – jak dokumentować, jak opisywać w aktach sprawy, aby nie zakwestionowano i nie podważono skutecznego doręczenia pisma?
  10. Czy w 2025 r. organ może nie odbierać korespondencji przysyłanej e-doręczeniami?
  11. Czy w 2025 r. organ może nie wysyłać korespondencji e- doręczeniem?
  12. Przyjmowanie pisma od strony – zasady pisemności.
  13. Jak prowadzić postępowanie – jak informować o elektronizacji?
  14. Jak podpisuje pismo osoba fizyczna? Czy tylko pismo ogólne czy też załącznik?
  15. Jak podpisuje pismo pracownik podmiotu publicznego?
  16. Nowe zasady wnoszenia pisma E-PUAP. Istotne różnice względem poprzednich lat – jak wyjaśnić to stronie postępowania? Wzory pism.
  17. Pisma wnoszone przez osobę fizyczną a pisma wnoszone przez opiekuna prawnego.
  18. Pisma wnoszone przez pełnomocnika, różnice w sytuacji, gdy pełnomocnik jest członkiem rodziny a pełnomocnikiem profesjonalnym, pouczenia.
  19. Wezwania w trakcie postępowania administracyjnego – czy strona może wybrać sposób korespondowania z organem? Czy organ może wybrać drogę korespondowania ze stronami i pełnomocnikami?
  20. Wydawanie decyzji – w jakiej formie? W wersji papierowej czy elektronicznej? Jak podpisać te formy decyzji? Jak wysłać, gdy strony nie mają adresu do doręczeń lub nie wszystkie posiadają adres do doręczeń elektronicznych?
  21. Czy jest możliwe wydanie decyzji w dwóch formach pisemnych – papierowej i elektronicznej?
  22. Sprawdzanie w bazie danych, czy strona postępowania posiada adres do doręczeń elektronicznych. Co zrobić, gdy mamy za mało danych, by wyszukać osobę w BAE? Czy można wezwać pełnomocnika o adres lub inne dane, czy organ może użyć PESEL z innego postępowania lub rejestru?
  23. Możliwość wysyłki wydruku pisma i decyzji – kiedy i co musi ten wydruk zawierać?
  24. Zasady doręczenia pism z kpa.
  25. Jak strona może odebrać decyzje w organie?
  26. Czy każdej decyzji może być nadany rygor natychmiastowej wykonalności?
  27. Czy organ może stosować PUH wcześniej niż w 2029 r.?
  28. Czy akta sprawy mają zawierać adnotację o sposobie doręczenia pism i decyzji zgodnie z kpa?
  29. Co stanie się w sytuacji nieprawidłowego doręczenia? Jakie będą tego skutki i co organ winien w takiej sytuacji zrobić – czy konieczne jest ponowne doręczenie pisma lub decyzji?
  30. Jak przekazywać akta sprawy do organu odwoławczego, a jak do sądu? – znaczące różnice.
  31. Odpowiedzi na pytania.

Cena:

390 PLN od osoby

Co otrzymają uczestnicy?

Forma płatności

przelew na konto do 14 dni po szkoleniu

Numer konta

25 8589 0006 0000 0024 2989 0001

Aby wziąć udział w szkoleniu online, uczestnik powinien dysponować:

Nie jest wymagane instalowanie dodatkowego oprogramowania – szkolenia realizowane są przez przeglądarkę, w przyjaznym środowisku platformy online.

FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY

Zapisz się na szkolenie!

Wyślij do nas zgłoszenie, aby zarezerwować miejsce. Wypełnienie formularza zajmuje tylko kilka minut!



Dane do faktury
Nabywca:
Odbiorca:


Zaświadczenie


Dane uczestnika:


Dane osoby zgłaszającej:


Oświadczenie VAT
Oświadczam, że szkolenie dla wyżej wymienionych pracowników ma charakter usługi kształcenia zawodowego / przekwalifikowania zawodowego oraz jest finansowane jest ze środków publicznych:


Forma płatności
Cena za udział w szkoleniu: 390 PLN od osoby
🏛️ Forma płatności: przelew na konto do 14 dni po szkoleniu
💰 Numer konta: 25 8589 0006 0000 0024 2989 0001


Jesteśmy do Państwa dyspozycji!

Jeśli mają Państwo pytania lub chcieliby uzyskać więcej informacji na temat naszej oferty szkoleniowej, pozostajemy do Państwa dyspozycji. Z przyjemnością udzielimy wszelkich niezbędnych informacji oraz pomożemy w doborze najbardziej odpowiedniego rozwiązania szkoleniowego dostosowanego do Państwa potrzeb.

Scroll to Top
Przejdź do treści