- Szkolenia online
Doręczenia elektroniczne – bieżące problemy i praktyczne zagadnienia. Stosowanie ustawy w organach samorządowych, szkołach
- TERMIN: 13.05.2025 r.
- GODZINA: 9:00 - 14:00
- MIEJSCE: online
- TERMIN: 13.05.2025 r.
- GODZINA: 9:00 - 14:00
- MIEJSCE: online
- TERMIN: 13.05.2025 r.
- GODZINA: 9:00 - 14:00
- MIEJSCE: online
Wszystkie informacje:
Zajęcia poprowadzi
Osoba prowadząca
- Ewa Cadoux
Etatowy członek Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Krakowie, orzecznik z wieloletnim doświadczeniem w tematyce zabezpieczenia społecznego, doręczeń elektronicznych, kodeksu postępowania administracyjnego, wysokiej klasy specjalista, stały współpracownik firmy.
Program szkolenia
- Czym jest krajowy system doręczeń elektronicznych? – jakie miejsce w tym systemie mają urzędy szkoły, jednostki organizacyjne, zespoły ds. orzekania o niepełnosprawności?
- Czym są e-doręczenia i jakie będą korzyści z e-doręczeń dla administracji publicznej?
- Doręczenia elektroniczne a stosowanie ustaw materialnych: odrębności wynikające z tych ustaw – kiedy organ musi stosować e-doręczenia, a kiedy jest z tego obowiązku zwolniony? Wysyłanie listów zwykłych, poleconych i elektronicznych.
- Co to jest PURDE i PUH?
- Wpływ korespondencji z platformy publicznego i niepublicznego dostawcy – istotne różnice; na jaki adres należy wysyłać korespondencje.
- Posiadanie adresu do doręczeń elektronicznych – obowiązek organu, jednostki organizacyjnej, szkoły; kiedy można korzystać z adresu jst?
- Posiadanie adresu czyli odbieranie korespondencji – obowiązek organu, obsługa adresu do doręczeń założonego przed styczniem 2025 r. i po – adresy dla organu, dla urzędu i jednostki organizacyjnej jst? Czy na każdy adres strona może wysłać pismo?
- Posiadanie adresu, czyli wysyłanie korespondencji i częściowe zwolnienia z tego obowiązku.
- Co to są trudności organizacyjne – jak dokumentować, jak opisywać w aktach sprawy, aby nie zakwestionowano i nie podważono skutecznego doręczenia pisma?
- Czy w 2025 r. organ może nie odbierać korespondencji przysyłanej e-doręczeniami?
- Czy w 2025 r. organ może nie wysyłać korespondencji e- doręczeniem?
- Przyjmowanie pisma od strony – zasady pisemności.
- Jak prowadzić postępowanie – jak informować o elektronizacji?
- Jak podpisuje pismo osoba fizyczna? Czy tylko pismo ogólne czy też załącznik?
- Jak podpisuje pismo pracownik podmiotu publicznego?
- Nowe zasady wnoszenia pisma E-PUAP. Istotne różnice względem poprzednich lat – jak wyjaśnić to stronie postępowania? Wzory pism.
- Pisma wnoszone przez osobę fizyczną a pisma wnoszone przez opiekuna prawnego.
- Pisma wnoszone przez pełnomocnika, różnice w sytuacji, gdy pełnomocnik jest członkiem rodziny a pełnomocnikiem profesjonalnym, pouczenia.
- Wezwania w trakcie postępowania administracyjnego – czy strona może wybrać sposób korespondowania z organem? Czy organ może wybrać drogę korespondowania ze stronami i pełnomocnikami?
- Wydawanie decyzji – w jakiej formie? W wersji papierowej czy elektronicznej? Jak podpisać te formy decyzji? Jak wysłać, gdy strony nie mają adresu do doręczeń lub nie wszystkie posiadają adres do doręczeń elektronicznych?
- Czy jest możliwe wydanie decyzji w dwóch formach pisemnych – papierowej i elektronicznej?
- Sprawdzanie w bazie danych, czy strona postępowania posiada adres do doręczeń elektronicznych. Co zrobić, gdy mamy za mało danych, by wyszukać osobę w BAE? Czy można wezwać pełnomocnika o adres lub inne dane, czy organ może użyć PESEL z innego postępowania lub rejestru?
- Możliwość wysyłki wydruku pisma i decyzji – kiedy i co musi ten wydruk zawierać?
- Zasady doręczenia pism z kpa.
- Jak strona może odebrać decyzje w organie?
- Czy każdej decyzji może być nadany rygor natychmiastowej wykonalności?
- Czy organ może stosować PUH wcześniej niż w 2029 r.?
- Czy akta sprawy mają zawierać adnotację o sposobie doręczenia pism i decyzji zgodnie z kpa?
- Co stanie się w sytuacji nieprawidłowego doręczenia? Jakie będą tego skutki i co organ winien w takiej sytuacji zrobić – czy konieczne jest ponowne doręczenie pisma lub decyzji?
- Jak przekazywać akta sprawy do organu odwoławczego, a jak do sądu? – znaczące różnice.
- Odpowiedzi na pytania.
Szczegóły
Cena za udział w szkoleniu
Cena:
390 PLN od osoby
Co otrzymają uczestnicy?
- dostęp do platformy online z prezentacją i transmisją szkolenia na żywo
- możliwość zadawania pytań w trakcie szkolenia
- materiały szkoleniowe
- zaświadczenie zgodne z wzorem MEN
Forma płatności
przelew na konto do 14 dni po szkoleniu
Numer konta
25 8589 0006 0000 0024 2989 0001
Wymagania techniczne
Aby wziąć udział w szkoleniu online, uczestnik powinien dysponować:
- komputerem, laptopem lub tabletem z dostępem do internetu,
- stabilnym łączem internetowym (min. 5 Mb/s),
- przeglądarką internetową (zalecane: Google Chrome, Mozilla Firefox, Microsoft Edge),
- głośnikami (lub słuchawkami),
- opcjonalnie: kamerą internetową – jeśli szkolenie zakłada aktywne uczestnictwo, działającym mikrofonem
Nie jest wymagane instalowanie dodatkowego oprogramowania – szkolenia realizowane są przez przeglądarkę, w przyjaznym środowisku platformy online.
Osoba prowadząca
Osoba prowadząca
- Ewa Cadoux
Etatowy członek Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Krakowie, orzecznik z wieloletnim doświadczeniem w tematyce zabezpieczenia społecznego, doręczeń elektronicznych, kodeksu postępowania administracyjnego, wysokiej klasy specjalista, stały współpracownik firmy.
Program szkolenia
- Czym jest krajowy system doręczeń elektronicznych? – jakie miejsce w tym systemie mają urzędy szkoły, jednostki organizacyjne, zespoły ds. orzekania o niepełnosprawności?
- Czym są e-doręczenia i jakie będą korzyści z e-doręczeń dla administracji publicznej?
- Doręczenia elektroniczne a stosowanie ustaw materialnych: odrębności wynikające z tych ustaw – kiedy organ musi stosować e-doręczenia, a kiedy jest z tego obowiązku zwolniony? Wysyłanie listów zwykłych, poleconych i elektronicznych.
- Co to jest PURDE i PUH?
- Wpływ korespondencji z platformy publicznego i niepublicznego dostawcy – istotne różnice; na jaki adres należy wysyłać korespondencje.
- Posiadanie adresu do doręczeń elektronicznych – obowiązek organu, jednostki organizacyjnej, szkoły; kiedy można korzystać z adresu jst?
- Posiadanie adresu czyli odbieranie korespondencji – obowiązek organu, obsługa adresu do doręczeń założonego przed styczniem 2025 r. i po – adresy dla organu, dla urzędu i jednostki organizacyjnej jst? Czy na każdy adres strona może wysłać pismo?
- Posiadanie adresu, czyli wysyłanie korespondencji i częściowe zwolnienia z tego obowiązku.
- Co to są trudności organizacyjne – jak dokumentować, jak opisywać w aktach sprawy, aby nie zakwestionowano i nie podważono skutecznego doręczenia pisma?
- Czy w 2025 r. organ może nie odbierać korespondencji przysyłanej e-doręczeniami?
- Czy w 2025 r. organ może nie wysyłać korespondencji e- doręczeniem?
- Przyjmowanie pisma od strony – zasady pisemności.
- Jak prowadzić postępowanie – jak informować o elektronizacji?
- Jak podpisuje pismo osoba fizyczna? Czy tylko pismo ogólne czy też załącznik?
- Jak podpisuje pismo pracownik podmiotu publicznego?
- Nowe zasady wnoszenia pisma E-PUAP. Istotne różnice względem poprzednich lat – jak wyjaśnić to stronie postępowania? Wzory pism.
- Pisma wnoszone przez osobę fizyczną a pisma wnoszone przez opiekuna prawnego.
- Pisma wnoszone przez pełnomocnika, różnice w sytuacji, gdy pełnomocnik jest członkiem rodziny a pełnomocnikiem profesjonalnym, pouczenia.
- Wezwania w trakcie postępowania administracyjnego – czy strona może wybrać sposób korespondowania z organem? Czy organ może wybrać drogę korespondowania ze stronami i pełnomocnikami?
- Wydawanie decyzji – w jakiej formie? W wersji papierowej czy elektronicznej? Jak podpisać te formy decyzji? Jak wysłać, gdy strony nie mają adresu do doręczeń lub nie wszystkie posiadają adres do doręczeń elektronicznych?
- Czy jest możliwe wydanie decyzji w dwóch formach pisemnych – papierowej i elektronicznej?
- Sprawdzanie w bazie danych, czy strona postępowania posiada adres do doręczeń elektronicznych. Co zrobić, gdy mamy za mało danych, by wyszukać osobę w BAE? Czy można wezwać pełnomocnika o adres lub inne dane, czy organ może użyć PESEL z innego postępowania lub rejestru?
- Możliwość wysyłki wydruku pisma i decyzji – kiedy i co musi ten wydruk zawierać?
- Zasady doręczenia pism z kpa.
- Jak strona może odebrać decyzje w organie?
- Czy każdej decyzji może być nadany rygor natychmiastowej wykonalności?
- Czy organ może stosować PUH wcześniej niż w 2029 r.?
- Czy akta sprawy mają zawierać adnotację o sposobie doręczenia pism i decyzji zgodnie z kpa?
- Co stanie się w sytuacji nieprawidłowego doręczenia? Jakie będą tego skutki i co organ winien w takiej sytuacji zrobić – czy konieczne jest ponowne doręczenie pisma lub decyzji?
- Jak przekazywać akta sprawy do organu odwoławczego, a jak do sądu? – znaczące różnice.
- Odpowiedzi na pytania.
Szczegóły
Odpłatność za szkolenie
Cena:
390 PLN od osoby
Co otrzymają uczestnicy?
- dostęp do platformy online z prezentacją i transmisją szkolenia na żywo
- możliwość zadawania pytań w trakcie szkolenia
- materiały szkoleniowe
- zaświadczenie zgodne z wzorem MEN
Forma płatności
przelew na konto do 14 dni po szkoleniu
Numer konta
25 8589 0006 0000 0024 2989 0001
Wymagania techniczne
Aby wziąć udział w szkoleniu online, uczestnik powinien dysponować:
- komputerem, laptopem lub tabletem z dostępem do internetu,
- stabilnym łączem internetowym (min. 5 Mb/s),
- przeglądarką internetową (zalecane: Google Chrome, Mozilla Firefox, Microsoft Edge),
- głośnikami (lub słuchawkami),
- opcjonalnie: kamerą internetową – jeśli szkolenie zakłada aktywne uczestnictwo, działającym mikrofonem
Nie jest wymagane instalowanie dodatkowego oprogramowania – szkolenia realizowane są przez przeglądarkę, w przyjaznym środowisku platformy online.
- Szkolenie może być realizowane w formie zamkniętej. Zakres tematyczny oraz program szkolenia może zostać dopasowany do Państwa indywidualnych potrzeb. W celu poznania szczegółów indywidualnej oferty szkolenia zamkniętego prosimy o kontakt mailowy lub telefoniczny.
FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY
Zapisz się na szkolenie!
Wyślij do nas zgłoszenie, aby zarezerwować miejsce. Wypełnienie formularza zajmuje tylko kilka minut!
-
TAXUS Centrum Szkoleń jest Placówką Kształcenia Ustawicznego, wpisaną do Rejestru Szkół i Placówek Oświatowych Ministerstwa Edukacji i Nauk.
Uczestnicy szkoleń realizowanych przez TAXUS Centrum Szkoleń otrzymają zaświadczenie wystawiona na podstawie Rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauk z dnia 6 października 2023 r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych, wydane na podstawie § 23 ust. 3 i 4 (Dz. U. 2023, poz. 2175).
Jesteśmy do Państwa dyspozycji!
Jeśli mają Państwo pytania lub chcieliby uzyskać więcej informacji na temat naszej oferty szkoleniowej, pozostajemy do Państwa dyspozycji. Z przyjemnością udzielimy wszelkich niezbędnych informacji oraz pomożemy w doborze najbardziej odpowiedniego rozwiązania szkoleniowego dostosowanego do Państwa potrzeb.