Przejdź do treści

Niepubliczna Placówka Kształcenia Ustawicznego Nr 43205-53

Najnowsze zmiany w prawie pracy w 2025 r. - prowadzenie dokumentacji pracowniczej, ewidencja czasu pracy oraz wybrane zagadnienia kadrowe

Wszystkie informacje:

Program szkolenia
  1. Zmiany w obowiązujących przepisach dotyczących tzw. „jawności wynagrodzeń” – od kiedy obowiązują i kogo dotyczą.
  2. Kogo i w jaki sposób należy informować o wysokości wynagrodzenia?
  3. Czy informacja o wysokości wynagrodzenia w przypadku ubiegania się o pracę musi wskazywać na konkretną kwotę.
  4. Ogłoszenia o pracę (nabór) – jak prawidłowo je formułować po wejściu w życie przepisów dotyczących „ jawności wynagrodzeń”.
  5. Czy dokumenty dotyczące naboru na dane stanowisko pracy należy przechowywać analogicznie do dokumentacji pracowniczej?
  6. Zmiana w obowiązujących przepisach dotycząca danych osobowych jakie pracodawca ma prawo żądać od osoby ubiegającej się o zatrudnienie (jawność wynagrodzeń).
  7. Dokumentacja pracownicza – co wchodzi w jej skład, podstawy prawne jej prowadzenia.
  8. Akta osobowe w podziale na 5 części – kogo dotyczy?
  9. Okres przechowywania dokumentacji pracowniczej. Kogo dotyczy 10-letni a kogo 50-letni okres. Skrócenie okresu przechowywania dokumentacji – jakie przesłanki muszą być spełnione?
  10. Nowy wzór informacji o warunkach zatrudnienia – szczegółowe omówienie zmian – jak prawidłowo ją sporządzić.
  11. Nowe wykroczenie (zagrożone karą do 30 tys. złotych) dotyczące nieprawidłowości przy przekazywaniu informacji o warunkach zatrudnienia – jakich przypadków dotyczy?
  12. Aktualizacja informacji o warunkach zatrudnienia – zasady oraz termin.
  13. „Nowa” informacja o warunkach zatrudnienia – kiedy należy ją zamieścić w aktach osobowych pracowników zatrudnionych przed 26 kwietnia 2023 r.
  14. Jaką dokumentację pracodawca ma obowiązek prowadzić w przypadku umów cywilnoprawnych – uprawnienia kontrolne PIP w tym zakresie.
  15. Urlopy wypoczynkowe – które dokumenty należy traktować jako dokumentację pracowniczą (obowiązek przechowywania 10 lub 50 lat).
  16. Elementy obligatoryjne umowy o pracę w 2025 r. (nowy wzór umowy o pracę).
  17. Umowa o pracę z niepełnoetatowcem – dodatkowe zapisy dotyczące godzin ponadwymiarowych.
  18. Czy zmiana warunków pracy lub płacy wymusza zmianę informacji o warunkach zatrudnienia?
  19. Ponowne zatrudnienie a akta osobowe: w jakich przypadkach zakładamy nowe akta osobowe – stanowisko MRIPS.
  20. Oryginały i kopie w aktach osobowych.
  21. Dokumenty związane z korzystaniem przez pracowników z uprawnień rodzicielskich, w tym zasady przechowywania oświadczeń związanych z korzystaniem z uprawnień rodzicielskich oraz wniosków o wolne z tytułu wychowywania dziecka w wieku do lat 14 i etap zatrudnienia, na którym należy je pozyskać od pracowników.
  22. Jak często pracownik winien składać oświadczenie o udzielenie opieki nad dzieckiem do lat 14.
  23. Ponowne zatrudnienie pracownika – w której cześć przechowuje przedkładane przez niego dokumenty. Czy należy ponownie żądać od niego podania danych osobowych?
  24. Dane osobowe – jakich pracodawca może żądać a jakie są przetwarzane na podstawie zgody? Jakiej kategorii danych nie można przetwarzać lub przetwarzać jedynie w przypadkach określonych prawne.
  25. Usuwanie danych osobowych z dokumentacji pracowniczej – wyjaśnienia UODO.
  26. Problematyka badań lekarskich – badania wstępne (jakie dokumenty należy przechowywać w aktach osobowych, zmiana stanowiska pracy, pozostawanie w kilku stosunkach pracy a badania lekarskie)
  27. Kiedy nie przeprowadzamy wstępnych badań lekarskich?
  28. Skierowania na badania lekarskie – w ilu egzemplarzach, gdzie przechowujemy.
  29. Szkolenia z zakresu bhp – gdzie należy przechowywać (oryginały czy kopie); zwolnienie ze szkoleń okresowych pewnych grup pracowników, szkolenia bhp przy ponownym zatrudnieniu oraz w przypadkach pozostawania w kilku stosunkach pracy jednocześnie.
  30. Badania lekarskie a urlop wypoczynkowy.
  31. Świadectwo pracy – najczęściej stwierdzane nieprawidłowości w trakcie kontroli PIP.
  32. Ewidencja czasu pracy – jakie elementy powinna zawierać.
  33. Dla kogo może być prowadzona niepełna ewidencja czasu pracy.
  34. Ewidencja czasu pracy w formie elektronicznej.
  35. Dokumenty dotyczące formalnej strony czasu pracy, których już nie przechowujemy w części B akt osobowych.
  36. Prowadzenie list obecności i okresy ich przechowywania (jakie dane winny zawierać).
  37. Prawidłowe sporządzanie harmonogramów czasu pracy.
  38. Modyfikowanie harmonogramu czasu pracy (obligatoryjne zapisy w regulaminie pracy).
  39. Jakie zapisy dotyczące czasu pracy winny się znaleźć w regulaminie pracy.
  40. Wyjścia prywatne pracowników – jaka dokumentacja powinna być prowadzona przed pracodawcę. Jakie zapisy winny się znaleźć w wewnątrzzakładowych źródłach prawa pracy.
  41. Pracownik niepełnosprawny a wyjścia prywatne – stanowisko PIP.
  42. Prawidłowe powierzanie i dokumentowanie pracy w godzinach nadliczbowych.
Zajęcia poprowadzi

Paweł Skiba

Prawnik, Inspektor Pracy, praktyk, doświadczony i ceniony wykładowca, stały współpracownik firmy.
Szczegóły

Liczba godzin dydaktycznych:

6
Cena za udział w szkoleniu

Cena:

450,00 PLN od osoby

Co otrzymają uczestnicy?

Forma płatności

przelew na konto do 14 dni po szkoleniu

Numer konta

25 8589 0006 0000 0024 2989 0001
Wymagania techniczne

Aby wziąć udział w szkoleniu online, uczestnik powinien dysponować:

Nie jest wymagane instalowanie dodatkowego oprogramowania –  nasze szkolenia realizowane są przez przeglądarkę, w przyjaznym środowisku platformy online. Uczestnik w trakcie wykładu może komunikować się z prowadzącym i innymi słuchaczami za pośrednictwem czatu (do zadawania pytań nie jest wymagany mikrofon, ani kamera).

Program szkolenia
  1. Zmiany w obowiązujących przepisach dotyczących tzw. „jawności wynagrodzeń” – od kiedy obowiązują i kogo dotyczą.
  2. Kogo i w jaki sposób należy informować o wysokości wynagrodzenia?
  3. Czy informacja o wysokości wynagrodzenia w przypadku ubiegania się o pracę musi wskazywać na konkretną kwotę.
  4. Ogłoszenia o pracę (nabór) – jak prawidłowo je formułować po wejściu w życie przepisów dotyczących „ jawności wynagrodzeń”.
  5. Czy dokumenty dotyczące naboru na dane stanowisko pracy należy przechowywać analogicznie do dokumentacji pracowniczej?
  6. Zmiana w obowiązujących przepisach dotycząca danych osobowych jakie pracodawca ma prawo żądać od osoby ubiegającej się o zatrudnienie (jawność wynagrodzeń).
  7. Dokumentacja pracownicza – co wchodzi w jej skład, podstawy prawne jej prowadzenia.
  8. Akta osobowe w podziale na 5 części – kogo dotyczy?
  9. Okres przechowywania dokumentacji pracowniczej. Kogo dotyczy 10-letni a kogo 50-letni okres. Skrócenie okresu przechowywania dokumentacji – jakie przesłanki muszą być spełnione?
  10. Nowy wzór informacji o warunkach zatrudnienia – szczegółowe omówienie zmian – jak prawidłowo ją sporządzić.
  11. Nowe wykroczenie (zagrożone karą do 30 tys. złotych) dotyczące nieprawidłowości przy przekazywaniu informacji o warunkach zatrudnienia – jakich przypadków dotyczy?
  12. Aktualizacja informacji o warunkach zatrudnienia – zasady oraz termin.
  13. „Nowa” informacja o warunkach zatrudnienia – kiedy należy ją zamieścić w aktach osobowych pracowników zatrudnionych przed 26 kwietnia 2023 r.
  14. Jaką dokumentację pracodawca ma obowiązek prowadzić w przypadku umów cywilnoprawnych – uprawnienia kontrolne PIP w tym zakresie.
  15. Urlopy wypoczynkowe – które dokumenty należy traktować jako dokumentację pracowniczą (obowiązek przechowywania 10 lub 50 lat).
  16. Elementy obligatoryjne umowy o pracę w 2025 r. (nowy wzór umowy o pracę).
  17. Umowa o pracę z niepełnoetatowcem – dodatkowe zapisy dotyczące godzin ponadwymiarowych.
  18. Czy zmiana warunków pracy lub płacy wymusza zmianę informacji o warunkach zatrudnienia?
  19. Ponowne zatrudnienie a akta osobowe: w jakich przypadkach zakładamy nowe akta osobowe – stanowisko MRIPS.
  20. Oryginały i kopie w aktach osobowych.
  21. Dokumenty związane z korzystaniem przez pracowników z uprawnień rodzicielskich, w tym zasady przechowywania oświadczeń związanych z korzystaniem z uprawnień rodzicielskich oraz wniosków o wolne z tytułu wychowywania dziecka w wieku do lat 14 i etap zatrudnienia, na którym należy je pozyskać od pracowników.
  22. Jak często pracownik winien składać oświadczenie o udzielenie opieki nad dzieckiem do lat 14.
  23. Ponowne zatrudnienie pracownika – w której cześć przechowuje przedkładane przez niego dokumenty. Czy należy ponownie żądać od niego podania danych osobowych?
  24. Dane osobowe – jakich pracodawca może żądać a jakie są przetwarzane na podstawie zgody? Jakiej kategorii danych nie można przetwarzać lub przetwarzać jedynie w przypadkach określonych prawne.
  25. Usuwanie danych osobowych z dokumentacji pracowniczej – wyjaśnienia UODO.
  26. Problematyka badań lekarskich – badania wstępne (jakie dokumenty należy przechowywać w aktach osobowych, zmiana stanowiska pracy, pozostawanie w kilku stosunkach pracy a badania lekarskie)
  27. Kiedy nie przeprowadzamy wstępnych badań lekarskich?
  28. Skierowania na badania lekarskie – w ilu egzemplarzach, gdzie przechowujemy.
  29. Szkolenia z zakresu bhp – gdzie należy przechowywać (oryginały czy kopie); zwolnienie ze szkoleń okresowych pewnych grup pracowników, szkolenia bhp przy ponownym zatrudnieniu oraz w przypadkach pozostawania w kilku stosunkach pracy jednocześnie.
  30. Badania lekarskie a urlop wypoczynkowy.
  31. Świadectwo pracy – najczęściej stwierdzane nieprawidłowości w trakcie kontroli PIP.
  32. Ewidencja czasu pracy – jakie elementy powinna zawierać.
  33. Dla kogo może być prowadzona niepełna ewidencja czasu pracy.
  34. Ewidencja czasu pracy w formie elektronicznej.
  35. Dokumenty dotyczące formalnej strony czasu pracy, których już nie przechowujemy w części B akt osobowych.
  36. Prowadzenie list obecności i okresy ich przechowywania (jakie dane winny zawierać).
  37. Prawidłowe sporządzanie harmonogramów czasu pracy.
  38. Modyfikowanie harmonogramu czasu pracy (obligatoryjne zapisy w regulaminie pracy).
  39. Jakie zapisy dotyczące czasu pracy winny się znaleźć w regulaminie pracy.
  40. Wyjścia prywatne pracowników – jaka dokumentacja powinna być prowadzona przed pracodawcę. Jakie zapisy winny się znaleźć w wewnątrzzakładowych źródłach prawa pracy.
  41. Pracownik niepełnosprawny a wyjścia prywatne – stanowisko PIP.
  42. Prawidłowe powierzanie i dokumentowanie pracy w godzinach nadliczbowych.

Paweł Skiba

Prawnik, Inspektor Pracy, praktyk, doświadczony i ceniony wykładowca, stały współpracownik firmy.

Liczba godzin dydaktycznych:

6

Cena:

450,00 PLN od osoby

Co otrzymają uczestnicy?

Forma płatności

przelew na konto do 14 dni po szkoleniu

Numer konta

25 8589 0006 0000 0024 2989 0001

Aby wziąć udział w szkoleniu online, uczestnik powinien dysponować:

Nie jest wymagane instalowanie dodatkowego oprogramowania – szkolenia realizowane są przez przeglądarkę, w przyjaznym środowisku platformy online.

dołącz do nas

Dlaczego warto wybrać nasze szkolenia?

Certyfikowana jakość w BUR

Jesteśmy zarejestrowani w Bazie Usług Rozwojowych (BUR), co potwierdza naszą wysoką jakość świadczonych usług szkoleniowych. Obecność w BUR oznacza, że spełniamy określone standardy i oferujemy sprawdzone programy rozwojowe, co daje Państwu pewność, że bierzecie udział w profesjonalnie przygotowanych szkoleniach.

Zaświadczenia zgodne z MEN

Nasze szkolenia kończą się wystawieniem imiennego zaświadczenia o ukończeniu szkolenia, zgodnego z obowiązującym rozporządzeniem Ministra Edukacji i Nauki. Oznacza to, że dokumenty, które otrzymują Państwo po szkoleniu, są uznawane przez instytucje publiczne, pracodawców oraz organy kontrolujące.

Indywidualne podejście i eksperckie wsparcie

Zawsze dostosowujemy tematykę i poziom trudności do potrzeb i oczekiwań grupy. Nasz zespół, składający się z kompetentnych pracowników, doświadczonych konsultantów, trenerów i wykładowców służy Państwu swoją pomocą i umiejętnościami. Możliwość kontaktu z trenerem po szkoleniu to nasz dodatkowy atut.

FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY

Zapisz się na szkolenie!

Wyślij do nas zgłoszenie, aby zarezerwować miejsce. Wypełnienie formularza zajmuje tylko kilka minut!



Dane do faktury
Nabywca
Odbiorca


Zaświadczenie


Dane uczestnika


Dane osoby zgłaszającej


Oświadczenie VAT - dotyczy jednostek, które realizują szkolenie ze środków publicznych
Oświadczam, że szkolenie dla wyżej wymienionych pracowników ma charakter usługi kształcenia zawodowego / przekwalifikowania zawodowego oraz jest finansowane jest ze środków publicznych:


Forma płatności
Cena za udział w szkoleniu: 450,00 PLN od osoby
Termin płatności: przelew na konto do 14 dni po szkoleniu
Numer konta: 25 8589 0006 0000 0024 2989 0001


Jesteśmy do Państwa dyspozycji!

Jeśli mają Państwo pytania lub chcieliby uzyskać więcej informacji na temat naszej oferty szkoleniowej, pozostajemy do Państwa dyspozycji. Z przyjemnością udzielimy wszelkich niezbędnych informacji oraz pomożemy w doborze najbardziej odpowiedniego rozwiązania szkoleniowego dostosowanego do Państwa potrzeb.

Przewijanie do góry
Przejdź do treści