Przejdź do treści

Niepubliczna Placówka Kształcenia Ustawicznego Nr 43205-53

Prawo Pracy w 2025 r. – dokumentacja pracownicza oraz wybrane zagadnienia kadrowe

Wszystkie informacje:

Zajęcia poprowadzi

Osoba prowadząca

Prawnik, Inspektor Pracy, praktyk, doświadczony i ceniony wykładowca, stały współpracownik firmy.
Program szkolenia

1. Dokumentacja pracownicza – podstawy prawne jej prowadzenia.

2. Akta osobowe w podziale na 5 części – kogo dotyczą?

3. Okres przechowywania dokumentacji pracowniczej. Kogo dotyczy 10 letni a kogo 50 letni okres. Skrócenie okresu przechowywania dokumentacji – jakie przesłanki muszą być spełnione?

4. Nowy wzór informacji o warunkach zatrudnienia.

5. Nowe wykroczenie (zagrożone karą do 30 tys. złotych) dotyczące nieprawidłowości przy przekazywaniu informacji o warunkach zatrudnienia.

6. Aktualizacja informacji o warunkach zatrudnienia – zasady oraz termin.

7. Jaką dokumentację pracodawca ma obowiązek prowadzić w przypadku umów cywilnoprawnych – uprawnienia kontrolne PIP w tym zakresie.

8. Urlopy wypoczynkowe, które dokumenty należy traktować jako dokumentację pracowniczą.

9. Elementy obligatoryjne umowy o pracę w 2025 r. (nowy „wzór” umowy o pracę).

10. Umowa o pracę z niepełnoetatowcem – dodatkowe zapisy dotyczące godzin ponadwymiarowych.

11. Czy zmiana warunków pracy lub płacy wymusza zmianę informacji o warunkach zatrudnienia?

12. Ponowne zatrudnienie a akta osobowe (w jakich przypadkach zakładamy nowe akta osobowe – stanowisko MRIPS).

13. Oryginały i kopie w aktach osobowych.

14. Dokumenty związane z korzystaniem przez pracowników z uprawnień rodzicielskich, w tym zasady przechowywania oświadczeń związanych z korzystaniem z uprawnień rodzicielskich oraz wniosków o wolne z tytułu wychowywania dziecka w wieku do lat 14.

15. Jak często pracownik winien składać oświadczenie o udzielenie opieki nad dzieckiem do lat wniosek przechowujemy w aktach osobowych czy pod ewidencją czasu pracy.

16. Dane osobowe – jakich pracodawca może żądać a jakie są przetwarzane na podstawie zgody. Jakiej kategorii danych nie można przetwarzać lub przetwarzać jedynie w przypadkach określonych prawne?

17. Usuwanie danych osobowych z dokumentacji pracowniczej – wyjaśnienia UODO.

18. Problematyka badań lekarskich.

19. Skierowania na badania lekarskie – w ilu egzemplarzach, miejsce przechowywania.

20. Badania lekarskie a urlop wypoczynkowy.

21. Szkolenia z zakresu BHP, gdzie należy przechowywać (oryginały czy kopie)?

22. Świadectwo pracy – najczęściej stwierdzane nieprawidłowości w trakcie kontroli PIP.

23. Jakie elementy powinna zawierać ewidencja czasu pracy.

24. Ewidencja czasu pracy w formie elektronicznej.

25. Dokumenty dotyczące formalnej strony czasu pracy, których już nie przechowujemy w części B akt osobowych listy obecności.

26. Harmonogramy czasu pracy w praktyce – jak prawidłowo je sporządzić.

27. Jakie zapisy dotyczące czasu pracy winny się znaleźć w regulaminie pracy?

28. Wyjścia prywatne pracowników.

29. Pracownik niepełnosprawny a wyjścia prywatne – stanowisko PIP.

30. Dokumentacja dotycząca pracy w godzinach nadliczbowych – jak prawidłowo powierzać wykonanie pracy ponadnormatywnej (aspekt dowodowy)?

Szczegóły
Cena za udział w szkoleniu

Cena:

420,00 PLN od osoby

Co otrzymają uczestnicy?

Forma płatności

wpłata przelewem na konto po szkoleniu do 14 dni

Numer konta

25 8589 0006 0000 0024 2989 0001
Wymagania techniczne

Aby wziąć udział w szkoleniu online, uczestnik powinien dysponować:

Nie jest wymagane instalowanie dodatkowego oprogramowania – szkolenia realizowane są przez przeglądarkę, w przyjaznym środowisku platformy online.

Osoba prowadząca

Osoba prowadząca

Prawnik, Inspektor Pracy, praktyk, doświadczony i ceniony wykładowca, stały współpracownik firmy.

1. Dokumentacja pracownicza – podstawy prawne jej prowadzenia.

2. Akta osobowe w podziale na 5 części – kogo dotyczą?

3. Okres przechowywania dokumentacji pracowniczej. Kogo dotyczy 10 letni a kogo 50 letni okres. Skrócenie okresu przechowywania dokumentacji – jakie przesłanki muszą być spełnione?

4. Nowy wzór informacji o warunkach zatrudnienia.

5. Nowe wykroczenie (zagrożone karą do 30 tys. złotych) dotyczące nieprawidłowości przy przekazywaniu informacji o warunkach zatrudnienia.

6. Aktualizacja informacji o warunkach zatrudnienia – zasady oraz termin.

7. Jaką dokumentację pracodawca ma obowiązek prowadzić w przypadku umów cywilnoprawnych – uprawnienia kontrolne PIP w tym zakresie.

8. Urlopy wypoczynkowe, które dokumenty należy traktować jako dokumentację pracowniczą.

9. Elementy obligatoryjne umowy o pracę w 2025 r. (nowy „wzór” umowy o pracę).

10. Umowa o pracę z niepełnoetatowcem – dodatkowe zapisy dotyczące godzin ponadwymiarowych.

11. Czy zmiana warunków pracy lub płacy wymusza zmianę informacji o warunkach zatrudnienia?

12. Ponowne zatrudnienie a akta osobowe (w jakich przypadkach zakładamy nowe akta osobowe – stanowisko MRIPS).

13. Oryginały i kopie w aktach osobowych.

14. Dokumenty związane z korzystaniem przez pracowników z uprawnień rodzicielskich, w tym zasady przechowywania oświadczeń związanych z korzystaniem z uprawnień rodzicielskich oraz wniosków o wolne z tytułu wychowywania dziecka w wieku do lat 14.

15. Jak często pracownik winien składać oświadczenie o udzielenie opieki nad dzieckiem do lat wniosek przechowujemy w aktach osobowych czy pod ewidencją czasu pracy.

16. Dane osobowe – jakich pracodawca może żądać a jakie są przetwarzane na podstawie zgody. Jakiej kategorii danych nie można przetwarzać lub przetwarzać jedynie w przypadkach określonych prawne?

17. Usuwanie danych osobowych z dokumentacji pracowniczej – wyjaśnienia UODO.

18. Problematyka badań lekarskich.

19. Skierowania na badania lekarskie – w ilu egzemplarzach, miejsce przechowywania.

20. Badania lekarskie a urlop wypoczynkowy.

21. Szkolenia z zakresu BHP, gdzie należy przechowywać (oryginały czy kopie)?

22. Świadectwo pracy – najczęściej stwierdzane nieprawidłowości w trakcie kontroli PIP.

23. Jakie elementy powinna zawierać ewidencja czasu pracy.

24. Ewidencja czasu pracy w formie elektronicznej.

25. Dokumenty dotyczące formalnej strony czasu pracy, których już nie przechowujemy w części B akt osobowych listy obecności.

26. Harmonogramy czasu pracy w praktyce – jak prawidłowo je sporządzić.

27. Jakie zapisy dotyczące czasu pracy winny się znaleźć w regulaminie pracy?

28. Wyjścia prywatne pracowników.

29. Pracownik niepełnosprawny a wyjścia prywatne – stanowisko PIP.

30. Dokumentacja dotycząca pracy w godzinach nadliczbowych – jak prawidłowo powierzać wykonanie pracy ponadnormatywnej (aspekt dowodowy)?

Cena:

420,00 PLN od osoby

Co otrzymają uczestnicy?

Forma płatności

wpłata przelewem na konto po szkoleniu do 14 dni

Numer konta

25 8589 0006 0000 0024 2989 0001

Aby wziąć udział w szkoleniu online, uczestnik powinien dysponować:

Nie jest wymagane instalowanie dodatkowego oprogramowania – szkolenia realizowane są przez przeglądarkę, w przyjaznym środowisku platformy online.

FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY

Zapisz się na szkolenie!

Wyślij do nas zgłoszenie, aby zarezerwować miejsce. Wypełnienie formularza zajmuje tylko kilka minut!



Dane do faktury
Nabywca:
Odbiorca:


Zaświadczenie


Dane uczestnika:


Dane osoby zgłaszającej:


Oświadczenie VAT
Oświadczam, że szkolenie dla wyżej wymienionych pracowników ma charakter usługi kształcenia zawodowego / przekwalifikowania zawodowego oraz jest finansowane jest ze środków publicznych:


Forma płatności
Cena za udział w szkoleniu: 420,00 PLN od osoby
🏛️ Forma płatności: wpłata przelewem na konto po szkoleniu do 14 dni
💰 Numer konta: 25 8589 0006 0000 0024 2989 0001


Jesteśmy do Państwa dyspozycji!

Jeśli mają Państwo pytania lub chcieliby uzyskać więcej informacji na temat naszej oferty szkoleniowej, pozostajemy do Państwa dyspozycji. Z przyjemnością udzielimy wszelkich niezbędnych informacji oraz pomożemy w doborze najbardziej odpowiedniego rozwiązania szkoleniowego dostosowanego do Państwa potrzeb.

Scroll to Top
Przejdź do treści