Szkolenie trzydniowe w Olsztynie: Realizacja instrumentów rynku pracy: dofinansowanie na podjęcie działalności gospodarczej, refundacje kosztów wyposażenia, refundacje +50, PI, RP – szczegółowe omówienie zasad ich prawidłowej realizacji

Data: 20.05.2024   Godzina:
Miejsce: Olsztyn, ul. Żeglarska 4 – Hotel Przystań

Realizacja instrumentów rynku pracy: dofinansowanie na podjęcie działalności gospodarczej, refundacje kosztów wyposażenia, refundacje +50, PI, RP – szczegółowe omówienie zasad ich prawidłowej realizacji


Program szkolenia:

  1. Podstawy prawne realizacji instrumentów rynku pracy.
  2. Prawidłowe zasady i procedury realizacji wybranych instrumentów rynku pracy określonych w ustawie z dnia 20 kwietnia 2004 roku o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy udzielanych zgodnie z warunkami dopuszczalności pomocy de minimis:
    • zasady tworzenia regulaminów,
    • przyjmowanie wniosków, zasady i tryb ich rozpatrywania, negocjowanie warunków umów,
    • zasady zawierania umów w ramach poszczególnych instrumentów:
    • elementy (obligatoryjne i fakultatywne) zawieranych umów z pracodawcami lub przedsiębiorcami,
    • dopuszczalny tryb wypowiadania warunków umowy, monitoring umów, czynności sprawdzające realizację zawartej umowy i postępowanie przy niedotrzymaniu warunków umów,
    • postępowanie w przypadku konieczności zwrotu przyznanej pomocy – tryb i terminy zwrotu.
  1. Szczegółowa charakterystyka instrumentów związanych z refundowaniem kosztów zatrudnienia skierowanych bezrobotnych – prace interwencyjne, roboty publiczne, dofinansowania wynagrodzenia bezrobotnego pow. 50 roku życia z uwzględnieniem następujących zagadnień:
    • wnioski o wypłatę poniesionych kosztów zatrudnienia– zawartość, niezbędne załączniki, formalna i merytoryczna kontrola wniosku, naliczanie należnych kwot refundacji z uwzględnieniem okresów zwolnień lekarskich,
    • warunki zwrotu środków, zasady naliczania odsetek.
  2. Osoby ubiegające się o jednorazowe środki na podjęcie działalności gospodarczej
    • bezrobotny,
    • absolwent CIS,
    • absolwent KIS,
    • opiekun
  3. Szczegółowa charakterystyka instrumentów wspierających rozwój przedsiębiorczości – dofinansowania podjęcia działalności gospodarczej i refundacji kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy z uwzględnieniem następujących zagadnień:
    • kryteria oceny wniosków,
    • omówienie możliwych form zabezpieczeń umowy i wzorów stosowanej dokumentacji,
    • zasady poprawnego rozliczenia dofinansowania i refundacji, niezbędna dokumentacja,
    • prawidłowe zasady rozliczania podatku VAT przy udzielaniu dotacji i refundacji, stosowana dokumentacja.
  4. Wykorzystanie usług ZUS U2-U4 w pracy PUP:
    • wpływ danych pozyskanych z raportu U-2 na możliwość aktywizacji osoby bezrobotnej,
    • wykorzystanie danych z usługi U4 na ocenę efektywności programów rynku pracy.
  5. Pojęcie pomocy publicznej, pomocy de minimis i beneficjenta pomocy publicznej:
    • definicja pomocy publicznej i pomocy de minimis,
    • beneficjent pomocy publicznej- prawidłowe zdefiniowanie z punktu widzenia instytucji kultury, instytucji sportowych, instytucji edukacyjnych, usług medycznych, jednostek samorządowych, stowarzyszeń i fundacji,
    • usługi i instrumenty rynku pracy – wsparcia czy pomoc de minimis
  6. Prawidłowe zasady postępowania przy udzielaniu pomocy de minimis, monitorowaniu i kontrolowaniu udzielonej pomocy:
    • informacje udostępniane przez podmiot ubiegający się o pomoc de minimis,
    • zasady wydawania i korekty zaświadczeń o udzielonej pomocy de minimis – zawartość zaświadczenia, termin wydania zaświadczenia, dopuszczalny sposób korygowania zaświadczeń,
    • ustalenie wartości pomocy de mininis – wartość nominalna pomocy, a jej wartość brutto, dyskontowanie pomocy de minimis.
  7. Obowiązki organu udzielającego pomocy i podmiotu ubiegającego się o przyznanie pomocy de minimis- obowiązki sprawozdawcze, archiwizacyjne, kontrolne, obowiązki w zakresie przekazywania informacji i zwrotu pomocy).
  8. Obliczanie wielkości pomocy de minimis w przypadku odroczenia terminu płatności lub rozłożenia na raty zaległości publicznoprawnych.
  9. Pomoc de minimis w 2024:
    • zmiany w pomocy na 2024 r. – nowe rozporządzenie w zakresie pomocy,
    • nowe limity pomocy oraz nowy okres liczenia pomocy,
    • wprowadzanie do Syriusza i do SHRIMP,
    • zaświadczanie o udzielonej pomocy de minimis,
    • korekty pomocy.
  10. Odpowiedzi na pytania uczestników, dyskusja.

Po ukończeniu szkolenia uczestnicy otrzymają zaświadczenia – wzór MEN.
Posiadamy wpis do placówek oświatowych oraz wpis do RIS.

Zajęcia poprowadzi: Lidia Kaczmarek – certyfikowany trener, długoletni pracownik PSZ, od 2008 roku prowadzi szkolenia obszarze usług, instrumentów rynku pracy, pomocy de minimis. Prowadziła szkolenia w obszarze KFS dla specjalistów ds. rozwoju zawodowego województwa dolnośląskiego oraz lubelskiego. Socjolog, absolwentka studiów podyplomowych na kierunkach „Zarządzanie zasobami ludzkimi z prawem pracy”, „Zarządzanie w jednostkach samorządu terytorialnego” oraz „Zarządzanie projektami i pozyskiwanie funduszy z Unii Europejskiej”.
Cena za udział w szkoleniu: 2690,00 PLN od osoby

Forma płatności: zapłata gotówką w dniu szkolenia lub wpłata przelewem na konto po szkoleniu do 7 dni

Numer konta: 25 8589 0006 0000 0024 2989 0001

    Nazwa firmy

    Adres

    NIP

    Imię i nazwisko uczestnika/ów

    Telefon kontaktowy

    Adres email

    Imię i nazwisko osoby zgłaszającej

    Telefon osoby zgłaszającej

    Adres email osoby zgłaszającej

    Adres mailowy na który zostanie wysłana faktura

    Oświadczam, że zapoznałem (am)
    się i akceptuję Regulamin szkoleń

    Forma płatności
    GotówkaPrzelew

    Dodatkowe informacje / uwagi do zgłoszenia:



    Numer konta: 25 8589 0006 0000 0024 2989 0001
    Pobierz formularz »