Decyzja administracyjna w szkole
Program szkolenia:
- Dyrektor szkoły jako organ administracji publicznej wydający decyzje administracyjne.
- Kiedy trzeba, a kiedy nie trzeba stosować procedury opisanej w kodeksie postępowania administracyjnego podczas wykonywania zadań przez dyrektora szkoły?
- Zasady ogólne kodeksu postępowania administracyjnego.
- Kwalifikowanie pism według treści.
- Wniosek o wydanie decyzji – treść wniosku, forma wniosku, wezwanie do uzupełnienia wniosku, postępowanie w sytuacji, gdy wniosku nie uzupełniono.
- Przebieg postępowania:
- terminy załatwiania spraw i skutki uchybienia tym terminom – bezczynność, przewlekłość postępowania,
- dowody w postępowaniu,
- zawieszenie postępowania – przyczyny, skutki zawieszenia.
- Decyzje administracyjne:
- kiedy dyrektor szkoły wydaje decyzję administracyjną,
- wymogi formalne i elementy decyzji, rola uzasadnienia faktycznego i prawnego.
- Odwołania i zażalenia – obowiązki organu I instancji, uprawnienie do skorzystania z normy art. 132 kpa.
Po ukończeniu szkolenia uczestnicy otrzymają zaświadczenia zgodne ze wzorem MEN.
Posiadamy wpis do placówek oświatowych oraz wpis do RIS.