Szkolenie online: Zamknięcie roku 2024 w Powiatowych Urzędach Pracy – wybrane problemy dotyczące rachunkowości i sprawozdawczości w świetle obowiązujących przepisów prawa

Data: 13.12.2024   Godzina: 9:00 -14:00
Miejsce: online

Zamknięcie roku 2024 w Powiatowych Urzędach Pracy – wybrane problemy dotyczące rachunkowości i sprawozdawczości w świetle obowiązujących przepisów prawa


Cel szkolenia: przedstawienie metodyki kontroli zarządczej zarządzania ryzykiem zgodnej z wszystkimi wymaganiami określonymi w Standardach kontroli zarządczej. Usystematyzowanie wiedzy i już posiadanych umiejętności w zakresie identyfikacji obszarów ryzyka związanego z działalnością Powiatowych Urzędów Pracy. Zapoznanie uczestników szkolenia z gotowymi, sprawdzonymi w praktyce rozwiązaniami umożliwiającymi zarządzanie ryzykiem w sposób zgodny ze standardami.

Program szkolenia:

  1. Jak przygotować się do zamknięcia ksiąg rachunkowych – organizacja prac związanych z zamknięciem ksiąg rachunkowych, przykładowy harmonogram.
  2. Rozliczenia na koniec roku:
    • rozliczenie zaliczek udzielonych pracownikom,
    • rozliczenie jednostki organizacyjnej z właściwym budżetem,
    • rozliczenie zrealizowanych dochodów i wydatków budżetowych.
  3. Koszty i przychody na przełomie roku:
    • ujęcie operacji gospodarczych z uwzględnieniem zasady memoriału oraz zasady współmierności przychodów i związanych z nimi kosztów,
    • ewidencja zaangażowania na dzień bilansowy:
      1. roku bieżącego,
      2. przyszłych lat,
    • ewidencja rozliczeń międzyokresowych i rezerw,
    • wycena bilansowa aktywów i pasywów wyrażonych w walutach obcych.
  4. Korekta odpisu na ZFŚS.
  5. Księgowania na koniec roku (pod datą 31 grudnia).
    • odsetki za zwłokę,
    • różnice kursowe,
    • odpisy aktualizujące wartość należności,
    • aktualizacja wartości środków trwałych,
    • odpisy z tytułu trwałej utraty wartości,
    • dodatkowe wynagrodzenie roczne (z uwzględnieniem nowych paragrafów),
    • umorzenie i amortyzacja środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych, w tym sprawozdanie F-03.
  6. Inwentaryzacja aktywów i pasywów:
    • zasady i terminy inwentaryzacji,
    • metody inwentaryzacji:
      1. spis z natury,
      2. uzgodnienie sald z bankami i kontrahentami,
      3. weryfikacja sald z dokumentacją źródłową,
    • ewidencja i rozliczenie różnic inwentaryzacyjnych w księgach rachunkowych.
  7. Uzgadnianie zapisów ewidencji syntetycznej i analitycznej.
  8. Uzgadnianie obrotów i sald kont księgi głównej.
  9. Przeksięgowania roczne:
    • ustalenie wyniku finansowego,
    • roczne i okresowe przeksięgowania na fundusz jednostki,
    • przeniesienie wyniku finansowego w roku następnym.
  10. Sporządzenie ostatecznego zestawienia obrotów i sald oraz trwałe zamknięcie ksiąg rachunkowych.
  11. Omówienie zasad sporządzenia sprawozdań finansowych:
    • bilansu jednostki budżetowej,
    • rachunku zysków i strat jednostki budżetowej (wariant porównawczy),
    • zestawienia zmian w funduszu jednostki budżetowej,
    • informacja dodatkowa,
    • jak sprawdzić poprawność sprawozdania finansowego czyli omówienie wzajemnych powiązań między poszczególnymi elementami sprawozdania finansowego.
  12. Jak prawidłowo otworzyć księgi rachunkowe na 2025 r.
  13. Zmiany w klasyfikacji budżetowej i wybrane zagadnienia dotyczące sprawozdawczości budżetowej:
    • omówienie zmian w klasyfikacji budżetowej w 2024 r. (m.in. dodanie nowych rozdziałów, modyfikacja objaśnień do rozdziałów oraz paragrafów dochodowych i wydatkowych w tym związanych ze środkami KPO w JST, terminy wejścia w życie poszczególnych regulacji),
    • wybrane problemy dotyczące sprawozdawczości budżetowej i z zakresu operacji finansowych.
  14. Fundusz Pracy – państwowy fundusz celowy w świetle obowiązujących przepisów prawa.
  15. Podstawowe zagadnienia w zakresie sprawozdawczości z zakresu wydatkowania środków budżetowych PUP oraz Funduszu Pracy:
    • sprawozdania (informacje) dotyczące Funduszu Pracy,
    • sprawozdania dotyczące budżetu PUP,
    • sprawozdania dotyczące Funduszu Pracy oraz  budżetu PUP.
  16. Pytania i odpowiedzi.

Po ukończeniu szkolenia uczestnicy otrzymają zaświadczenia zgodne ze wzorem MEN.
Posiadamy wpis do placówek oświatowych oraz wpis do RIS.

Zajęcia poprowadzi: Dorota Pudło-Żylińska – doświadczony i ceniony wykładowca - praktyk, specjalista z zakresu finansów publicznych, rachunkowości, sprawozdawczości w jednostkach sektora finansów publicznych.
Cena za udział w szkoleniu: 450,00 PLN od osoby – w cenę wliczono dostęp do platformy online z prezentacją i transmisją wideo szkolenia, możliwość zadawania pytań w trakcie szkolenia, materiały szkoleniowe, zaświadczenia potwierdzające ukończenie szkolenia (zgodne ze wzorem MEN)

Forma płatności: przelew na konto do 14 dni po szkoleniu

Numer konta: 25 8589 0006 0000 0024 2989 0001

    Nazwa firmy

    Adres

    NIP

    Imię i nazwisko uczestnika/ów

    Telefon kontaktowy

    Adres email na który zostanie przesłany link na szkolenie

    Imię i nazwisko osoby zgłaszającej

    Telefon osoby zgłaszającej

    Adres email osoby zgłaszającej

    Adres mailowy na który zostanie wysłana faktura

    Oświadczam, że zapoznałem (am)
    się i akceptuję Regulamin szkoleń

    Forma płatności
    GotówkaPrzelew

    Dodatkowe informacje / uwagi do zgłoszenia:



    Numer konta: 25 8589 0006 0000 0024 2989 0001
    Pobierz formularz »