Psychologiczne aspekty pracy pośrednika pracy i doradcy zawodowego – motywowanie osób bezrobotnych do podjęcia aktywności zawodowej na rynku pracy oraz rozwiązywanie konfliktów
SZKOLENIE TRZYDNIOWE 2-4.12.2024 r.
Program szkolenia:
1. Efektywne techniki dialogu:
− aktywne słuchanie, metafraza, parafraza,
− zadawanie pytań i ich rodzaje oraz rola informacji zwrotnej,
− przydatne i zakazane zwroty w komunikacji.
2. Komunikacja niewerbalna a mowa ciała:
− świadome wywieranie wpływu na rozmówcę,
− parajęzyk jako dystraktor oraz „praca oczu” jako przymiot dyskusji,
− funkcje zachowań niewerbalnych.
3. Inteligencja emocjonalna – psychologia w komunikacji:
− podział emocji i ich rola w wymianie informacji,
− akceptacja, empatia, asertywność,
− kompetencje społeczne wymagane w relacjach międzyludzkich.
4. Motywacja – teorie, podział, źródła pochodzenia oraz jej znaczenie w ujęciu psychologicznym:
− istota motywacji i automotywacji w poszukiwaniu pracy,
− oczekiwania osoby bez pracy w oparciu o model Vrooma,
− rola środowiska społecznego – teoria wzmocnienia Skinnera.
5. Rola i misja pośrednika pracy i doradcy zawodowego:
− kompetencje społeczne oraz współpraca obu stanowisk,
− indywidualny plan działania (IPD) – oczekiwania a możliwości,
− monitoring procesu i współpraca z osobą bezrobotną.
6. Potrzeby osoby bezrobotnej i umiejętność ich rozpoznania:
− „nie chce mi się pracować” – hierarchia potrzeb Maslowa,
− „potrzebuje pieniędzy” – różnice między potrzebą pierwotną a wtórną, jawną a ukrytą,
− analiza potrzeb osoby bez pracy.
7. Sytuacje konfliktowe w kontakcie z klientem:
− źródła sytuacji konfliktowych,
− rodzaje technik dialogu i ich doskonalenie,
− komunikat JA oraz zasada WIN-WIN i ich znaczenie w komunikacji.
Po ukończeniu szkolenia uczestnicy otrzymają zaświadczenia zgodne ze wzorem MEN.
Posiadamy wpis do placówek oświatowych oraz wpis do RIS.