Szkolenie trzydniowe w Krakowie: Lista płac w 2025 roku – rozliczanie wynagrodzeń i innych świadczeń w aspekcie podatkowo-składkowym z uwzględnieniem RODO w kadrach i płacach

Data: 23.04.2025   Godzina:
Miejsce: Kraków, ul. Pawia 3 – Hotel Vienna House Andel's

Lista płac w 2025 roku – rozliczanie wynagrodzeń i innych świadczeń w aspekcie podatkowo-składkowym z uwzględnieniem RODO w kadrach i płacach


SZKOLENIE W TERMINIE 23-25 KWIETNIA 2025 R.


I dzień II dzień III dzień
 

do 14:00 – zakwaterowanie w hotelu

14:00 – obiad

15:00 – 17:00 – szkolenie

19:00 – kolacja

 

do 9:00 – śniadanie

9:00 – 10:45 – szkolenie

10:45 – 11:00 – przerwa kawowa

11:00 – 13:00 – szkolenie

13:00 – obiad

14:00 – 16:00 – szkolenie

18:00 – kolacja

 

do 9:00 – śniadanie

9:00 – 11:00 – szkolenie

11:00 – 11:15 – przerwa kawowa

11:15 – 13:00 – szkolenie

13:00 – obiad

 

Program szkolenia:

I. Zasady opłacania i zwolnienia z opłacania składek na FP i FGŚP

  1. Podstawa wymiaru i wysokość składek przy równoległym zatrudnieniu.
  2. Wynagrodzenie za przepracowaną część miesiąca.
  3. Zwolnienie z obowiązku opłacania składek na FP i FGŚP:
    • osoby, które były wcześniej osobami bezrobotnymi,
    • pracownicy przejmowani art. 231p.,
    • skierowanie bezrobotnego do pracy,
    • zatrudnienie po odbytym stażu z Urzędu Pracy,
    • osoby powracające z urlopu macierzyńskiego i wycowawczego,
    • powrót po urlopie ojcowskim,
    • zawarcie z własnym pracownikiem umowy.

II. Rozliczanie składek na urlopie macierzyńskim i wychowawczym uzupełniający urlop macierzyński od 19 marca 2025 r.

  1. Ubezpieczenia E-R-Z na urlopie wychowawczym:
    • minimalna i maksymalna podstawa wymiaru składek,
    • przeciętne wynagrodzenie uwzględniane w podstawie,
    • proporcjonalne zmniejszenie podstawy wymiaru.
  2. Ubezpieczenia E-R na urlopie macierzyńskim, uzupełniającym, rodzicielskim i urlopie ojcowskim:
    • proporcjonalne zmniejszenie podstawy wymiaru.

III. Skala podatkowa i jej wpływ na rozliczanie dochodów

  1. Dochód pracownika i zleceniobiorcy dla celów rozliczenia podatku.
  2. Dochód 30 000 zł przy wniosku o niepobieraniu podatku.
  3. Koszty uzyskania przychodów:
    • obniżenie kosztów uzyskania przychodu do wysokości przychodu,
    • zasiłek i niski przychód ze stosunku pracy,
    • warunki stosowania podwyższonych kosztów w tym praca zdalna,
    • dwa źródła przychodów a limit kosztów,
    • dwie umowy o pracę.
  4. Obniżenie kwoty zmniejszającej podatek do wysokości zaliczki.
  5. Brak podstaw do rozliczania podatku z wypłacanych zasiłków dla zleceniobiorców.
  6. Rozliczenie podatku po przekroczeniu I progu podatkowego.

IV. Oświadczenia i wnioski mające wpływ na rozliczanie świadczeń

  1. Warunki stosowania kwoty zmniejszającej podatek 1/12-24-36:
      • złożenie PIT-2 po ustaniu stosunku prawnego.
  2. Wniosek o niepobieranie zaliczki na podatek dochodowy.
  3. Świadczenia o stosowaniu ulgi na powrót/rodziców dzieci 4+/seniorów.
  4. Wniosek o niestosowanie kosztów uzyskania przychodu w tym 50%.
  5. Wniosek o rozliczanie podatku osób do 26 lat.
  6. Oświadczenie o wspólnym opodatkowaniu małżonków w tym osób samotnie wychowujących dzieci.
  7. Ustanie zatrudnienia a KUP i kwota zmniejszająca podatek.

V. Rozliczanie wynagrodzeń z zastosowaniem ulg podatkowych z limitem 85 528 zł

  1. Wysokość dochodu do progu 32% a korzystanie z ulg podatkowych dla:
    • młodych/powracających/rodziców/seniorów.
  2. Rozliczenie ulgi dla młodych/powracających/rodziców dzieci 4+/seniorów:
    • limit zwolnień świadczeń z ZFŚS,
    • zwolnienie przychodów w wysokości 30% równowartości diety (oddelegowanie) i 20 euro (kierowcy w przewozach międzynarodowych).

VI. Obniżenie składki zdrowotnej 9% do wysokości zaliczki

  1. Wniosek o rezygnację z KUP i odwołanie oświadczenia PIT-2.
  2. Oświadczenie o wspólnym rozliczaniu przychodów/dochodów ze współmałżonkiem i osoby samotnie wychowującej dzieci.
  3. Przychód ze stosunku pracy i inne przychody nieobjęte składką zdrowotną (zasiłki, PPK).
  4. Obniżenie składki zdrowotnej 9% przy kosztach 50%.
  5. Kilkukrotna wypłata „niskich” przychodów w miesiącu.
  6. Przekroczenie dochodu i rocznej podstawy wymiaru składek E-R.
  7. Hipotetyczny podatek dla: młodych/powracających/rodziców/seniorów.

VII. Ochrona danych osobowych w kadrach i płacach od momentu rekrutacji do ustania zatrudnienia

  1. Stan prawny z zakresu RODO na 2025 r. obowiązujący pracodawcę.
  2. Nabór pracowników a ochrona danych osobowych – zakres danych kandydata do pracy a zakres danych pracownika.
  3. Zakres przetwarzania danych osobowych pracowników:
    • zbieranie, przechowywanie, udostępnianie i usuwanie danych,
    • kategorie danych osobowych pracownika, których przetwarzanie jest dozwolone.
  4. Zakres obowiązywania ewentualnej zgody na przetwarzanie danych osobowych w zakresie np. wizerunku pracownika.
  5. Próba znalezienia odpowiedzi na pytania z zakresu ochrony danych osobowych w kadrach w i płacach:
    • możliwość poszerzenia zbieranych przez pracodawcę danych osobowych kandydata do pracy (profilowanie, monitoring, wizerunek),
    • kserowanie dokumentów pracowników i kandydatów do pracy,
    • postępowanie z CV kandydatów do pracy (w trakcie naboru, jak również składanych poza naborem i konkursami),
    • sposoby i metody ewidencjonowania czasu pracy zgodne z RODO,
    • dane osobowe w Zakładowym Funduszu Świadczeń Socjalnych (granice zbierania danych osobowych),
    • praca zdalna i jak zminimalizować zagrożenia dla danych osobowych.
  6. Środki organizacyjne i techniczne ochrony danych osobowych:
    • sposób przechowywania akt osobowych pracowników,
    • sposób udostępniania danych osobowych pracowników,
    • sposób postępowania w czasie kontroli w kadrach i płacach.
  7. Omówienie dorobku orzecznictwa.

Po ukończeniu szkolenia uczestnicy otrzymają zaświadczenia zgodne ze wzorem MEN.
Posiadamy wpis do placówek oświatowych oraz wpis do RIS.

Pan Przemysław Jeżek – wysokiej klasy specjalista i szkoleniowiec z wieloletnią praktyką zawodową w zakresie kadrowo-płacowym, pracował w działach personalnych dużych instytucji. Autor wielu publikacji z tego zakresu. Praktyk, stały współpracownik firmy.

Pani Monika Tarnawa-Zajączkowska – radca prawny, członek Samorządowego Kolegium Odwoławczego, Specjalizuje się w zagadnieniach z zakresu ochrony danych osobowych, audytor wewnętrzny systemu zarządzania bezpieczeństwem informacji, praktyk i wykładowca z wieloletnim doświadczeniem, stały współpracownik firmy.

Cena za udział w szkoleniu: 2690,00 PLN od osoby z dwoma noclegami w pokoju 2-osobowym lub 2990,00 PLN od osoby z dwoma noclegami w pokoju 1-osobowym z 23/24.04.2025 r. i 24/25.04.2025 r.

Forma płatności: przelew na konto do 14 dni po szkoleniu

Numer konta: 25 8589 0006 0000 0024 2989 0001

    Nazwa firmy

    Adres

    NIP

    Imię i nazwisko uczestnika/ów

    Telefon kontaktowy

    Adres email na który zostanie przesłany link na szkolenie

    Imię i nazwisko osoby zgłaszającej

    Telefon osoby zgłaszającej

    Adres email osoby zgłaszającej

    Adres mailowy na który zostanie wysłana faktura

    Oświadczam, że zapoznałem (am)
    się i akceptuję Regulamin szkoleń

    Forma płatności
    GotówkaPrzelew

    Dodatkowe informacje / uwagi do zgłoszenia:



    Numer konta: 25 8589 0006 0000 0024 2989 0001
    Pobierz formularz »