Szkolenie trzydniowe w Kołobrzegu: Zamknięcie roku 2024 w Powiatowych Urzędach Pracy – wybrane problemy dotyczące rachunkowości i sprawozdawczości

Data: 19.02.2025   Godzina:
Miejsce: Kołobrzeg, ul. Tadeusza Kościuszki 17 – Hotel Shuum

Zamknięcie roku 2024 w Powiatowych Urzędach Pracy – wybrane problemy dotyczące rachunkowości i sprawozdawczości


SZKOLENIE W TERMINIE 19-21.02.2025 R.


Adresaci szkolenia: główni księgowi oraz inni pracownicy działów finansowych odpowiedzialni za rachunkowość i sprawozdawczość finansową w Powiatowych Urzędach Pracy.

Cel szkolenia: przedstawienie zmian w przepisach w zakresie rachunkowości i sprawozdawczości  finansowej. Podniesienie i usystematyzowanie wiedzy uczestników szkolenia w tym zakresie. Omówienie indywidualnych problemów związanych z prowadzeniem ksiąg rachunkowych i sporządzaniem sprawozdawczości finansowej.

Program szkolenia:

  1. Jak przygotować się do zamknięcia ksiąg rachunkowych – organizacja prac związanych z zamknięciem ksiąg rachunkowych – przykładowy harmonogram.
  2. Rozliczenia na koniec roku:
    • rozliczenie zaliczek udzielonych pracownikom,
    • rozliczenie jednostki organizacyjnej z właściwym budżetem,
    • rozliczenie zrealizowanych dochodów i wydatków budżetowych.
  3. Koszty i przychody na przełomie roku:
    • ujęcie operacji gospodarczych z uwzględnieniem zasady memoriału oraz zasady współmierności przychodów i związanych z nimi kosztów,
    • ewidencja zaangażowania na dzień bilansowy:
      • roku bieżącego,
      • przyszłych lat,
    • ewidencja rozliczeń międzyokresowych i rezerw,
    • wycena bilansowa aktywów i pasywów wyrażonych w walutach obcych.
  4. Korekta odpisu na ZFŚS.
  5. Księgowania na koniec roku (pod datą 31 grudnia):
    • odsetki za zwłokę
    • różnice kursowe
    • odpisy aktualizujące wartość należności
    • aktualizacja wartości środków trwałych
    • odpisy z tytułu trwałej utraty wartości
    • dodatkowe wynagrodzenie roczne (z uwzględnieniem nowych paragrafów)
    • Umorzenie i amortyzacja środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych, w tym sprawozdanie F-03
  6. Inwentaryzacja aktywów i pasywów:
    • zasady i terminy inwentaryzacji,
    • metody inwentaryzacji:
      1. spis z natury,
      2. uzgodnienie sald z bankami i kontrahentami,
      3. weryfikacja sald z dokumentacją źródłową.
    • ewidencja i rozliczenie różnic inwentaryzacyjnych w księgach rachunkowych.
  7. Uzgadnianie zapisów ewidencji syntetycznej i analitycznej.
  8. Uzgadnianie obrotów i sald kont księgi głównej.
  9. Przeksięgowania roczne:
    • ustalenie wyniku finansowego,
    • roczne i okresowe przeksięgowania na fundusz jednostki,
    • przeniesienie wyniku finansowego w roku następnym.
  10. Sporządzenie ostatecznego zestawienia obrotów i sald oraz trwałe zamknięcie ksiąg rachunkowych.
  11. Omówienie zasad sporządzenia sprawozdań finansowych:
    • bilansu jednostki budżetowej,
    • rachunku zysków i strat jednostki budżetowej (wariant porównawczy),
    • zestawienia zmian w funduszu jednostki budżetowej,
    • informacja dodatkowa,
    • jak sprawdzić poprawność sprawozdania finansowego czyli omówienie wzajemnych powiązań między poszczególnymi elementami sprawozdania finansowego.
  12. Jak prawidłowo otworzyć księgi rachunkowe na 2025 r.
  13. Szczegółowe omówienie zmian w przepisach obowiązujących w 2025 r.:
    • w zakresie klasyfikacji budżetowej w 2025 r. wprowadzonych nowelizacją z dnia 15.07.2024 r. (Dz.U. z 2024 r. poz. 1096) i 13.12.2024 r. (Dz.U. z 2024 r. poz. 1872) (m.in. dodanie nowych rozdziałów, modyfikacja objaśnień do rozdziałów oraz paragrafów dochodowych i wydatkowych w tym związanych ze środkami KPO w JST, terminy wejścia w życie poszczególnych regulacji),
    • w zakresie sprawozdawczości budżetowej – projektu rozporządzenia w sprawie sprawozdawczości budżetowej z dnia 28 października 2024 r.

Po ukończeniu szkolenia uczestnicy otrzymają zaświadczenia zgodne ze wzorem MEN.
Posiadamy wpis do placówek oświatowych oraz wpis do RIS.

Zajęcia poprowadzi: Pani Dorota Pudło - Żylińska – pracownik samorządowy od 1999 r., specjalista i praktyk z zakresu finansów publicznych, rachunkowości, sprawozdawczości, audytu, kontroli zarządczej w jednostkach sektora finansów publicznych. Doświadczony wykładowca dla Powiatowych Urzędów Pracy.
Cena za udział w szkoleniu: 2490,00 PLN od osoby z dwoma noclegami w pokoju 2-osobowym lub 2690,00 PLN od osoby z dwoma noclegami w pokoju 1-osobowym z 19/20.02.2025 r. i 20/21.02.2025 r. W cenę wliczono autorskie materiały szkoleniowe, przerwy kawowe, wyżywienie.

Forma płatności: przelew na konto do 14 dni po szkoleniu

Numer konta: 25 8589 0006 0000 0024 2989 0001

    Nazwa firmy

    Adres

    NIP

    Imię i nazwisko uczestnika/ów

    Telefon kontaktowy

    Adres email na który zostanie przesłany link na szkolenie

    Imię i nazwisko osoby zgłaszającej

    Telefon osoby zgłaszającej

    Adres email osoby zgłaszającej

    Adres mailowy na który zostanie wysłana faktura

    Oświadczam, że zapoznałem (am)
    się i akceptuję Regulamin szkoleń

    Forma płatności
    GotówkaPrzelew

    Dodatkowe informacje / uwagi do zgłoszenia:



    Numer konta: 25 8589 0006 0000 0024 2989 0001
    Pobierz formularz »