Postępowanie administracyjne w Powiatowym Urzędzie Pracy w świetle przepisów obecnych i projektowanych w ustawie o rynku pracy i służbach zatrudnienia
Program szkolenia:
- Zasady ogólne postępowania administracyjnego i ich zastosowanie w sprawach z zakresu właściwości urzędu pracy.
- Obowiązek uwzględnienia komunikacji elektronicznej w korespondencji ze stronami i z innymi podmiotami publicznymi:
- zasada oficjalności, a kanały komunikacji z urzędem (e-mail jako ułomny środek komunikacji),
- czym jest i jakie ma skutki doręczenie w postępowaniu administracyjnym (doręczenie wydruku decyzji),
- wyjaśnienie pojęć i przybliżenie konstrukcji prawnej: publicznej usługi rejestrowanego doręczenia elektronicznego, publicznej usługi hybrydowej, bazy adresów elektronicznych,
- znaczenie dotychczasowych sposobów doręczania korespondencji.
- Etapy postępowania przed urzędem pracy:
- wszczęcie z urzędu, a na wniosek o wydanie decyzji – treść wniosku, forma wniosku, wezwanie do uzupełnienia wniosku, postępowanie w sytuacji, gdy wniosku nie uzupełniono
- dowody w postępowaniu przez urzędem pracy – dokumenty, zaświadczenia i oświadczenia, bazy danych urzędowe i społecznościowe, inne
- zawieszenie postępowania – przyczyny, skutki zawieszenia
- wzywanie stron – drogą tradycyjna i elektroniczną
- Decyzje administracyjne – elementy obligatoryjne decyzji, specyfika decyzji wydawanych przez urzędy pracy, forma elektroniczna decyzji, podpisy elektroniczne, wydruki decyzji
- Środki nadzwyczajne służące wzruszeniu ostatecznej decyzji administracyjnej – stwierdzenie nieważności, wznowienie postępowania.
- Dyskusja, przykłady z praktyki, rozwiązywanie problemów.
Po ukończeniu szkolenia uczestnicy otrzymają zaświadczenia zgodne ze wzorem MEN.
Posiadamy wpis do placówek oświatowych oraz wpis do RIS.