Przejdź do treści

Niepubliczna Placówka Kształcenia Ustawicznego Nr 43205-53

Sprawozdawczość budżetowa za I półrocze 2025 r. z uwzględnieniem zmian wynikających z nowego rozporządzenia w sprawie sprawozdawczości budżetowej (Dz. U. poz. 133)

Wszystkie informacje:

Program szkolenia
  1. Rodzaje sprawozdań budżetowych, osoby odpowiedzialne oraz jednostki zobowiązane do ich sporządzania i przekazywania – zasady sporządzania i przekazywania sprawozdań.
  2. Kontrola formalno-rachunkowa i merytoryczna sprawozdań dokonywana przez jednostkę otrzymującą.
  3. Korekty sprawozdań – terminy ich sporządzenia.
  4. Formy przekazywania sprawozdań – obowiązki zarządu jednostki samorządu terytorialnego,
  5. Terminy przekazywania sprawozdań – obowiązki osób odpowiedzialnych za przekazywanie sprawozdań w przypadku np. awarii systemu,
  6. Szczegółowe omówienie zasad sporządzania sprawozdań budżetowych za I półrocze 2025 r.:
    1. Rb – 27 S z wykonania planu dochodów budżetowych samorządowej jednostki budżetowej/jednostki samorządu terytorialnego:
      • sprawozdanie jednostkowe jednostki samorządu terytorialnego obejmujące urząd jako jednostkę budżetową oraz organ – stanowiące jedno sprawozdanie jednostkowe,
      • dochody wykonane po zmianach,
      • dochody pobierane przez US w miesiącach niekończących kwartałów a kolumna dochody wykonane,
      • dochody z PIT i CIT w miesiącach niekończących kwartałów a kolumna dochodów wykonanych,
      • skutki udzielonych ulg i zwolnień wprowadzonych uchwałami organów stanowiących gmin,
      • skutki udzielonych ulg w postaci umorzenia , rozłożenia na raty,
      • skutki udzielonych ulg w dochodach realizowanych przez urzędy skarbowe,
      • dochody paragrafu 236 i powiązanie ze sprawozdaniem Rb- 27 ZZ,
      • wpływy do wyjaśnienia a sprawozdanie Rb -27S.
      • zaległości netto – ewidencja księgowa,
    2. Rb – 27 ZZ z wykonania planu dochodów związanych z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych jednostkom samorządu terytorialnego ustawami,
      • dochody wykonane po zmianach,
      • kolumna „należności” bez należności których termin płatności przypada na lata następne,
      • dane uzupełniające do sprawozdania a ewidencja księgowa.
    3. RB – PDP z wykonania dochodów podatkowych gminy/miasta na prawach powiatu,
      • udziałów w PIT i CIT,
      • bez opłaty eksploatacyjnej od przedsiębiorstw górniczych,
      • bez kolumny „Skutki udzielonych ulg z tytułu rozłożenia na raty i przesunięcia terminu płatności”
      • nowy wzór sprawozdania.
    4. Rb – 28 S z wykonania planu wydatków budżetowych samorządowej jednostki /jednostki samorządu terytorialnego,
      • szczegółowość sprawozdania,
      • zaangażowanie prawidłowość ustalenia,
      • zobowiązania wymagalne – ewidencja księgowa,
      • wydatki niewygasające w rocznym sprawozdaniu RB- 28S – sposób prezentacji danych i powiązania z Rb- 28NWS,
    5. Rb -28NWS z wykonania planu wydatków niewygasające jednostki budżetowej/jst,
      • kto jest zobowiązany do sporządzenia,
      • okresy sprawozdawcze,
      • powiązanie z Rb- 28S z kolumną 11” Wydatki które nie wygasły z upływem roku budżetowego”
      • co z pozostałością niezrealizowanych środków,
    6. Rb – NDS o nadwyżce/deficycie jednostki samorządu terytorialnego,
      • powiązanie ze sprawozdaniem Rb- 27S i Rb- 28S,
      • przychody i rozchody a uchwała budżetowa,
      • wykonanie przychodów i rozchodów,
      • nadwyżka z lat ubiegłych i jej wykorzystanie,
      • wolne środki i ich wykorzystanie,
      • środki podlegające szczególnym zasadom wykorzystania,
      • lokaty w Rb- NDS.
    7. Rb – 30S z wykonania planów finansowych samorządowych zakładów budżetowych,
      • przychody i koszty – szczegółowość,
      • dotacja na inwestycje – gdzie wykazać w sprawozdaniu,
      • nadwyżka środków obrotowych a postanowienia organu stanowiącego jednostki samorządu terytorialnego.
    8. Rb – 34S z wykonania dochodów i wydatków na rachunku, o którym mowa w art. 223 ust. 1 ustawy o finansach publicznych,
      • dochody a uchwała organu stanowiącego jednostki samorządu terytorialnego,
      • wydatki i ich realizacja – plan finansowy,
      • pozostałość środków na rachunku bakowym według stanu na dzień 31 grudnia,
      • wydatki § 240 w planie finansowym.
    9. Rb – 50 o dotacjach/wydatkach związanych z wykonywaniem zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych jednostkom samorządu terytorialnego,
      • sprawozdanie Rb -50 o dotacjach jednostkowe i zbiorcze
      • sprawozdanie Rb- 50 o wydatkach.
  7. Roczne sprawozdania budżetowe za 2025 r.:
    1. RB – PDP z wykonania dochodów podatkowych gminy/miasta na prawach powiatu,
      • udziałów w PIT i CIT,
      • bez opłaty eksploatacyjnej od przedsiębiorstw górniczych,
      • bez kolumny „ Skutki udzielonych ulg z tytułu rozłożenia na raty i przesunięcia terminu płatności”,
      • nowy wzór sprawozdania,
    2. Rb- ST o stanie środków na rachunkach bankowych jednostki samorządu terytorialnego
      • udziały w PIT w sprawozdaniu,
      • odsetki od środków zgromadzonych na rachunku środków niewygasających w sprawozdaniu,
      • nowy wzór sprawozdania.
  8. Omówienie najczęściej występujących nieprawidłowości w zakresie sprawozdawczości budżetowej,
  9. Sprawozdawczość budżetowa a naruszenie dyscypliny finansów publicznych i odpowiedzialność z tego wynikająca.
Zajęcia poprowadzi

Agata Syguda

Pracownik Regionalnej Izby Obrachunkowej z wieloletnim doświadczeniem, specjalista z zakresu sprawozdawczości jednostek sektora finansów publicznych oraz rachunkowości budżetowej, wykładowca-praktyk, stały współpracownik firmy.
Szczegóły
Cena za udział w szkoleniu

Cena:

490,00 PLN od osoby

Co otrzymają uczestnicy?

Forma płatności

przelew na konto do 14 dni po szkoleniu

Numer konta

25 8589 0006 0000 0024 2989 0001
Wymagania techniczne

Aby wziąć udział w szkoleniu online, uczestnik powinien dysponować:

Nie jest wymagane instalowanie dodatkowego oprogramowania –  nasze szkolenia realizowane są przez przeglądarkę, w przyjaznym środowisku platformy online. Uczestnik w trakcie wykładu może komunikować się z prowadzącym i innymi słuchaczami za pośrednictwem czatu (do zadawania pytań nie jest wymagany mikrofon, ani kamera).

Program szkolenia
  1. Rodzaje sprawozdań budżetowych, osoby odpowiedzialne oraz jednostki zobowiązane do ich sporządzania i przekazywania – zasady sporządzania i przekazywania sprawozdań.
  2. Kontrola formalno-rachunkowa i merytoryczna sprawozdań dokonywana przez jednostkę otrzymującą.
  3. Korekty sprawozdań – terminy ich sporządzenia.
  4. Formy przekazywania sprawozdań – obowiązki zarządu jednostki samorządu terytorialnego,
  5. Terminy przekazywania sprawozdań – obowiązki osób odpowiedzialnych za przekazywanie sprawozdań w przypadku np. awarii systemu,
  6. Szczegółowe omówienie zasad sporządzania sprawozdań budżetowych za I półrocze 2025 r.:
    1. Rb – 27 S z wykonania planu dochodów budżetowych samorządowej jednostki budżetowej/jednostki samorządu terytorialnego:
      • sprawozdanie jednostkowe jednostki samorządu terytorialnego obejmujące urząd jako jednostkę budżetową oraz organ – stanowiące jedno sprawozdanie jednostkowe,
      • dochody wykonane po zmianach,
      • dochody pobierane przez US w miesiącach niekończących kwartałów a kolumna dochody wykonane,
      • dochody z PIT i CIT w miesiącach niekończących kwartałów a kolumna dochodów wykonanych,
      • skutki udzielonych ulg i zwolnień wprowadzonych uchwałami organów stanowiących gmin,
      • skutki udzielonych ulg w postaci umorzenia , rozłożenia na raty,
      • skutki udzielonych ulg w dochodach realizowanych przez urzędy skarbowe,
      • dochody paragrafu 236 i powiązanie ze sprawozdaniem Rb- 27 ZZ,
      • wpływy do wyjaśnienia a sprawozdanie Rb -27S.
      • zaległości netto – ewidencja księgowa,
    2. Rb – 27 ZZ z wykonania planu dochodów związanych z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych jednostkom samorządu terytorialnego ustawami,
      • dochody wykonane po zmianach,
      • kolumna „należności” bez należności których termin płatności przypada na lata następne,
      • dane uzupełniające do sprawozdania a ewidencja księgowa.
    3. RB – PDP z wykonania dochodów podatkowych gminy/miasta na prawach powiatu,
      • udziałów w PIT i CIT,
      • bez opłaty eksploatacyjnej od przedsiębiorstw górniczych,
      • bez kolumny „Skutki udzielonych ulg z tytułu rozłożenia na raty i przesunięcia terminu płatności”
      • nowy wzór sprawozdania.
    4. Rb – 28 S z wykonania planu wydatków budżetowych samorządowej jednostki /jednostki samorządu terytorialnego,
      • szczegółowość sprawozdania,
      • zaangażowanie prawidłowość ustalenia,
      • zobowiązania wymagalne – ewidencja księgowa,
      • wydatki niewygasające w rocznym sprawozdaniu RB- 28S – sposób prezentacji danych i powiązania z Rb- 28NWS,
    5. Rb -28NWS z wykonania planu wydatków niewygasające jednostki budżetowej/jst,
      • kto jest zobowiązany do sporządzenia,
      • okresy sprawozdawcze,
      • powiązanie z Rb- 28S z kolumną 11” Wydatki które nie wygasły z upływem roku budżetowego”
      • co z pozostałością niezrealizowanych środków,
    6. Rb – NDS o nadwyżce/deficycie jednostki samorządu terytorialnego,
      • powiązanie ze sprawozdaniem Rb- 27S i Rb- 28S,
      • przychody i rozchody a uchwała budżetowa,
      • wykonanie przychodów i rozchodów,
      • nadwyżka z lat ubiegłych i jej wykorzystanie,
      • wolne środki i ich wykorzystanie,
      • środki podlegające szczególnym zasadom wykorzystania,
      • lokaty w Rb- NDS.
    7. Rb – 30S z wykonania planów finansowych samorządowych zakładów budżetowych,
      • przychody i koszty – szczegółowość,
      • dotacja na inwestycje – gdzie wykazać w sprawozdaniu,
      • nadwyżka środków obrotowych a postanowienia organu stanowiącego jednostki samorządu terytorialnego.
    8. Rb – 34S z wykonania dochodów i wydatków na rachunku, o którym mowa w art. 223 ust. 1 ustawy o finansach publicznych,
      • dochody a uchwała organu stanowiącego jednostki samorządu terytorialnego,
      • wydatki i ich realizacja – plan finansowy,
      • pozostałość środków na rachunku bakowym według stanu na dzień 31 grudnia,
      • wydatki § 240 w planie finansowym.
    9. Rb – 50 o dotacjach/wydatkach związanych z wykonywaniem zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych jednostkom samorządu terytorialnego,
      • sprawozdanie Rb -50 o dotacjach jednostkowe i zbiorcze
      • sprawozdanie Rb- 50 o wydatkach.
  7. Roczne sprawozdania budżetowe za 2025 r.:
    1. RB – PDP z wykonania dochodów podatkowych gminy/miasta na prawach powiatu,
      • udziałów w PIT i CIT,
      • bez opłaty eksploatacyjnej od przedsiębiorstw górniczych,
      • bez kolumny „ Skutki udzielonych ulg z tytułu rozłożenia na raty i przesunięcia terminu płatności”,
      • nowy wzór sprawozdania,
    2. Rb- ST o stanie środków na rachunkach bankowych jednostki samorządu terytorialnego
      • udziały w PIT w sprawozdaniu,
      • odsetki od środków zgromadzonych na rachunku środków niewygasających w sprawozdaniu,
      • nowy wzór sprawozdania.
  8. Omówienie najczęściej występujących nieprawidłowości w zakresie sprawozdawczości budżetowej,
  9. Sprawozdawczość budżetowa a naruszenie dyscypliny finansów publicznych i odpowiedzialność z tego wynikająca.

Agata Syguda

Pracownik Regionalnej Izby Obrachunkowej z wieloletnim doświadczeniem, specjalista z zakresu sprawozdawczości jednostek sektora finansów publicznych oraz rachunkowości budżetowej, wykładowca-praktyk, stały współpracownik firmy.

Cena:

490,00 PLN od osoby

Co otrzymają uczestnicy?

Forma płatności

przelew na konto do 14 dni po szkoleniu

Numer konta

25 8589 0006 0000 0024 2989 0001

Aby wziąć udział w szkoleniu online, uczestnik powinien dysponować:

Nie jest wymagane instalowanie dodatkowego oprogramowania – szkolenia realizowane są przez przeglądarkę, w przyjaznym środowisku platformy online.

dołącz do nas

Dlaczego warto wybrać nasze szkolenia?

Certyfikowana jakość w BUR

Jesteśmy zarejestrowani w Bazie Usług Rozwojowych (BUR), co potwierdza naszą wysoką jakość świadczonych usług szkoleniowych. Obecność w BUR oznacza, że spełniamy określone standardy i oferujemy sprawdzone programy rozwojowe, co daje Państwu pewność, że bierzecie udział w profesjonalnie przygotowanych szkoleniach.

Zaświadczenia zgodne z MEN

Nasze szkolenia kończą się wystawieniem imiennego zaświadczenia o ukończeniu szkolenia, zgodnego z obowiązującym rozporządzeniem Ministra Edukacji i Nauki. Oznacza to, że dokumenty, które otrzymują Państwo po szkoleniu, są uznawane przez instytucje publiczne, pracodawców oraz organy kontrolujące.

Indywidualne podejście i eksperckie wsparcie

Zawsze dostosowujemy tematykę i poziom trudności do potrzeb i oczekiwań grupy. Nasz zespół, składający się z kompetentnych pracowników, doświadczonych konsultantów, trenerów i wykładowców służy Państwu swoją pomocą i umiejętnościami. Możliwość kontaktu z trenerem po szkoleniu to nasz dodatkowy atut.

FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY

Zapisz się na szkolenie!

Wyślij do nas zgłoszenie, aby zarezerwować miejsce. Wypełnienie formularza zajmuje tylko kilka minut!



Dane do faktury
Nabywca
Odbiorca


Zaświadczenie


Dane uczestnika


Dane osoby zgłaszającej


Oświadczenie VAT - dotyczy jednostek, które realizują szkolenie ze środków publicznych
Oświadczam, że szkolenie dla wyżej wymienionych pracowników ma charakter usługi kształcenia zawodowego / przekwalifikowania zawodowego oraz jest finansowane jest ze środków publicznych:


Forma płatności
Cena za udział w szkoleniu: 490,00 PLN od osoby
Termin płatności: przelew na konto do 14 dni po szkoleniu
Numer konta: 25 8589 0006 0000 0024 2989 0001


Jesteśmy do Państwa dyspozycji!

Jeśli mają Państwo pytania lub chcieliby uzyskać więcej informacji na temat naszej oferty szkoleniowej, pozostajemy do Państwa dyspozycji. Z przyjemnością udzielimy wszelkich niezbędnych informacji oraz pomożemy w doborze najbardziej odpowiedniego rozwiązania szkoleniowego dostosowanego do Państwa potrzeb.

Przewijanie do góry
Przejdź do treści